کد خبر: ۹۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۶
دبیرانجمن تولیدکنندگان داروهای گیاهی و گیاهان دارویی گفت: هم اکنون 96 داروی گیاهی زیر چتر بیمه قرار دارند و 96 داروی دیگر نیز برای ورود به فهرست بیمه، تحت بررسی است.
دکتر ˈجعفر میرفخراییˈ روز چهارشنبه در دومین همایش ملی طلای سبز (داروهای طبیعی و سنتی) افزود: با شورای عالی بیمه سلامت برای تحت پوشش قرار گرفتن تعداد بیشتری دارو وارد مذاکره شده ایم و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم داروهای گیاهی بیشتری را در نظام سلامت تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

وی اظهار داشت: طب نوین این روزها به حدی پیشرفت کرده است که پیش بینی می کنیم استفاده از داروهای گیاهی در این صنعت بتواند آینده درخشانی را پیش رو داشته باشد.

دبیرانجمن تولیدکنندگان داروهای گیاهی و گیاهان دارویی خاطرنشان کرد: در کشور ما چند دانشگاه ، دوره های طب سنتی را برگزار می کنند و هر سال بیش از 300 پزشک در این رشته دانش آموخته می شوند که هریک به نوبه خود می تواند در گسترش طب سنتی و درمان های مبتنی بر آن، تاثیر گذار باشد.

میرفخرایی گفت: همه داروهای گیاهی که از وزارت بهداشت مجوز می گیرند مراحل آزمایش های بالینی را با موفقیت پشت سر می گذارند بنابراین هیچ دارویی بدون تایید مجوز تولید دریافت نمی کند به این معنا که همه داروهای گیاهی ، دوز مصرف، نحوه مصرف و حتی منع مصرف آنها کاملا مشخص است.

وی افزود: گیاهان دارویی و داروهای گیاهی ، پنج تا شش درصد سهم بازار دارویی را به خود اختصاص داده اند و مسوولان باید حمایت های بیشتری برای فرهنگسازی مصرف این داروها صورت دهند.

وی، دلیل افزایش 25 تا 50 درصدی قیمت داروهای گیاهی طی پنج سال را جابجایی تعیین قیمت های دارویی از انجمن به سازمان غذا و دارو عنوان کرد و افزود: این سازمان به دلیل مشغله بالا، تعیین قیمت ها را با تاخیرهای طولانی انجام می دهد و همین امر موجب شده سرمایه تولید داروهای گیاهی، وضعیت خوبی نداشته باشد.

میرفخرایی تاکید کرد قیمت ها باید متناسب با وضعیت بازار، کیفیت داروها و همچنین نیازهای مردم باشد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین