کد خبر: ۸۲۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۴
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: شایع‌ترین سن خودکشی در استان بین 21 تا 30 سالگی است که 41 درصد موارد خودکشی را شامل می‌شود.
دکتر علی عباسی افزود: بر اساس آمار ثبت شده در اداره کل پزشکی قانونی مازندران در شش ماهه نخست امسال تعداد 27 نفر به دلیل استفاده از قرص برنج جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 10 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: از این تعداد، 16 نفر مرد و مابقی زن بودند که شهرستان‌های آمل و ساری هر کدام با 6 نفر و بابل با 5 نفر دارای بیشترین آمار در این بخش هستند.همچنین اردیبهشت، شهریور و خرداد به ترتیب با 9 ، 7 و 5 مورد شاهد بیشترین فوتی با قرص برنج بوده‌ایم.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: قرص برنج یا همان فسفید آلومینیوم از سمی‌ترین آفات شیمیایی است که با وجود ممنوعیت واردات و خرید و فروش توسط کشاورزان برای مقابله با آفت برنج استفاده می‌شود. علایم استفاده از قرص برنج که هیچ پادزهر مشخصی هم ندارد بعد از 10 تا 15 دقیقه نمایان می‌شود و ممکن است 6 ساعت پس از مصرف آن، مرگ اتفاق بیافتد.

وی خاطرنشان کرد: اعمال محدودیت‌های جدی‌تر در دسترسی افراد به این ماده مهلک و نیز برخورد با توزیع کنندگان آن و بالابردن آگاهی کسانی که به قصد تهدید خانواده‌ها، جان خود را به خطر می‌اندازند می‌تواند سبب کاهش این آمار شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین