|
|
امروز: پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶
جدایی خطر مرگ زودهنگام، اعتیاد، خودکشی و افسردگی را در مردان افزایش می‌دهد.
محققان می‌گویند طلاق باعث بروز مشکلات سلامتی در مردان می‌شود.

از پزشکان خواسته شده است تا مردان مطلقه را به متخصصان رجوع دهند. محققان آمریکایی می‌گویند احتمال خودکشی مردان مجرد و مردان مطلقه 39 درصد بالا‌تر از همتاهای متاهل آن‌ها می‌باشد – شاید دلیل آن تمایل بیشتر آن‌ها به انجام رفتارهای پرخطر باشد.
 
بررسی منتشر شده در مجلهٔ سلامتی مردان، از پزشکان می‌خواهد تا مردان بیشتری را به متخصصان رجوع دهند.
 
دکتر دانیل فلکیس، محقق دانشگاه نبراسکا، می‌گوید: پزشکان باید مشکلات مربوط به سلامتی مردان مطلقه را شناسایی کنند.
 
وی تحقیقات خود را برروی یک مرد 45 سالهٔ مطلقه متمرکز نمود.
 
Divorced or separated men have a 39 per cent higher suicide rate than their married counterparts. They are also more likely to take part in risky activities which increases their chance of early death
 
این مرد 10 سال قبل به پزشک خانوادهٔ خود مراجعه کرده و از بی‌خوابی و دردهای مدوام شکمی شکایت کرده بود.
 
بنا به گفتهٔ مرد، وی تقریبا روزی 6 بطری نوشابهٔ الکی مصرف می‌کرد و اخیرا از شغل خود به عنوان مدیریت میانی در یک بانک محلی متنفر شده بود و دائما با همکاران و مدیر خود درگیر می‌شد. به تازگی ارتباط وی با بچه‌هایش هم کمتر شده بود.
 
مرد مطلقهٔ دیگری می‌گوید: «بعد از طلاق، همسر سابقم تمام دوستانمان را با خودش برده است.»
محققان شرایط فیزیکی مرد را غیر ازکمی اضافه وزنی، عادی توصیف کردند، و بیماری‌های فیزیکی و افسردگی نه چندان جدی وی را به نگرانی و استرس حاصل از طلاق نسبت دادند.
 
محققان به پزشکان اعلام کردند تا در درمان بیماریهایی که ریشه در طلاق دارند دقت کنند. آن‌ها آموزش تغذیهٔ مناسب، ورزش و خواب را به پزشکان اینگونه بیماران توصیه می‌کنند.
 
همچنین از پزشکان می‌خواهند تا مردان را به برنامه‌ها ی درمانی اعتیاد به الکل و مواد دیگر، مشاوران یا متخصصان و گروه‌های حامی افراد مطلقه ارجاع دهند.
 
پروفسور ریدوان شابسیگ، از دانشگاه کُرنل آمریکا، و رئیس انجمن بین المللی سلامتی مردان، می‌گوید: «تصور رایج بسیاری از فرهنگ‌ها و رسانه‌ها از مردان به عنوان موجوداتی انعطاف ناپذیر، خشن و آسیپ ناپذیر آن‌ها را بیشتر از زنان در معرض آسیب‌های روانی قرار داده است. حقیقت آن است که مردان هم تحت تاثیر آسیب‌های روانی حاصل از وقایع منفی زندگی همچون طلاق، ورشکستگی، جنگ و غیره قرار می‌گیرند. در حال حاضر نیازمند تحقیقات فوری در راستای بررسی میزان شیوع و تاثیر چنین حوادثی بر مردان و نحوهٔ تشخیص و رهنمودهایی برای درمان آن‌ها هستیم.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین