|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۷۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸
مراسم روز ملی صادرات صبح روز دوشنبه – 29 مهر ماه – در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.
براساس اعلام سازمان توسعه تجارت به جز وزرای اقتصادی از شخص رئیس‌جمهوری و وزیر امور خارجه نیز برای شرکت در مراسم روز ملی صادرات دعوت شده است.

معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران که مجری برگزاری مراسم روز ملی صادرات امسال نیز بوده است، با اشاره به اینکه تغییر در محیط بین‌المللی اقتصادی به توسعه صادرات کمک می‌کند و نیازمند تحول امور دیپلماسی خارجی به ویژه در بخش بازرگانی هستیم، افزود: دوری از صادرات محصولات خام و صدور محصولات دارای فناوری بالا (های‌تک) و حداکثر ارزش افزوده در اولویت است.

وی افزود: دولت به حمایت خود از صادرکنندگان ادامه می‌دهد اما همه تشویق‌ها و کمک‌ها نباید در جایزه صادراتی محدود شود، بلکه دولت کمک‌های غیرنقدی زیادی دارد، مانند تامین هزینه حضور در نمایشگاه‌های خارجی و تسهیل قوانین و مقررات.

به گفته وی از رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه نیز برای شرکت در مراسم روز ملی صادرات سال جاری دعوت شده است.

امسال قرار است از 50 صادرکننده نمونه و ممتاز به همراه پنج تشکل صادراتی نمونه تقدیر شود. صادرکنندگانی می‌توانند در فرایند انتخاب صادرکننده نمونه حضور داشته باشند که صادراتشان در سال گذشته نسبت به سال پیش از آن حداقل 10 درصد رشد داشته باشد.

مهمترین معیارهای انتخاب صادرکننده نمونه علاوه بر حجم صادرات مواردی مانند تعداد بازارهای هدف و نفوذ آنها در بازارهای هدف جدید و میزان ماندگاریشان در بازارهای هدف است.

کسب گواهینامه‌های بین‌المللی و استانداردهای کیفی شرکت‌های صادرکننده، بازاریابی شرکت‌ها و ثبت برند کالای صادرکننده در دیگر کشورها، از دیگر شاخص‌های انتخاب صادرکنندگان نمونه است.

شرکت‌هایی که بیشترین امتیاز را در گروه کالایی کسب می‌کنند، به عنوان صادرکننده نمونه معرفی می‌شوند و شرکت‌هایی که در پنج سال گذشته توانسته باشند عنوان صادرکننده نمونه را کسب کنند، در دوره ششم اگر امتیاز لازم را کسب کنند به عنوان صادرکننده ممتاز معرفی می‌شود.

منبع: ایسنا
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین