|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۶
»
کد خبر: ۷۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۸
75 درصد ایرانی‌ها به مذاکرات خوشبین اند /نامه نعیمه اشراقی به فرزند شهید همت /سانسور مصاحبه ظریف در سی‌ان‌ان /تشکیل فراکسیون صدای ملت در مجلس / بار دیگر توهین بی‌سابقه به دولت و مجلس! / دولت نتانیاهو روزهای سختی را سپری می‌کند /انگلیسی ها: روابط با ایران برای ما مهم است /واکنش ترکیه به خبر همکاری ترکیه با ایران درباره جاسوسان موساد
75 درصد ایرانی‌ها به مذاکرات خوشبین اند

خبر اول این که نتایج نظرسنجی نشان داد که 75 درصد ایرانی‌ها به نتایج مثبت مذاکرات ایران و 1+5 امیدوار هستند. مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در حالی در ژنو به‌ پایان رسید که همه طرف‌ها از این مذاکرات ابراز رضایت کردند و معتقد بودند با مذاکرات پیشین تفاوت داشته و احتمالاً نتایج مثبتی را به همراه خواهد داشت. خبرگزاری ایسنا پیش از آغاز مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو از مخاطبان خود پرسیده بود که «تا چه اندازه به مثبت بودن نتایج مذاکرات ژنو خوش‌بین هستید؟» بر اساس نتایج نظرسنجی انجام شده که به مدت سه روز از تاریخ دوشنبه (22 مهرماه) تا چهارشنبه (24 مهرماه) انجام شد، در مجموع 75 درصد از مخاطبان این خبرگزاری«خیلی» یا «تا حدودی» به نتایج مذاکرات ژنو خوش‌بین بودند. از 8 هزار و 32 نفری که تا پیش از پایان مذاکرات ایران و 1+5 در این نظرسنجی شرکت کردند، 28/39 درصد معتقد بودند که این مذاکرات «خیلی» نتایج مثبت خواهد داشت. همچنین 86/35 درصد به گزینه «تاحدودی» و 86/24 درصد به گزینه «کم» رأی داده بودند.

 نامه نعیمه اشراقی به فرزند شهید همت


خبر دیگر این که در پی ایجاد برخی حواشی پیرامون صفحه شخصی خانم نعیمه اشراقی در یکی از شبکه‌های اجتماعی ایشان در نامه‌ای خطاب به فرزند شهید همت ضمن پوزش و دلجویی از خانواده شهدا و تأکید بر پیوند ناگسستنی و الهی خانواده شهدا و امام شهدا از بسته شدن صفحه‌اش در این شبکه اجتماعی به علت دستبردهای چندباره خبر داد. نعیمه اشراقی در این نامه آورده است: شهیدان و خانواده‌های عزیز ایشان بر تارک انسانیت جای دارند و نابخردی کسی نمی‌تواند پیوند آسمانی آن‌ها با امام‌شان را قطع کند. در این نامه خطاب به فرزند شهید همت تأکید شده: تو و هزاران زن و مرد بزرگی که امثال من در آرامش ناشی از سختی‌های ایشان زندگی می‌کنیم با ارزش‌تر از آن هستید که نوشته‌ای غلط و بی‌ارزش از ارزش آن‌ها بکاهد. وی همچنین افزوده است: لازم می‌دانم به صراحت تمام انتساب آنچه در فضای مجازی به امام و از قول من منتشر شده را تکذیب کنم و از خداوند برای جاعلینی که این گونه با احساسات پاک مردم بازی می‌کنند طلب هدایت نمایم. از این پس با توجه به دستبردهای چند گانه به صفحه شخصی‌ام، این صفحه را مسدود می‌کنم و عاجزانه از خداوند متعال علو درجات امام و شهدای عزیز را مسئلت نموده و برای خانواده‌های آنان آرزوی سلامت و بهروزی دارم.

 سانسور مصاحبه ظریف در سی‌ان‌ان

شنیدیم که فرید زکریا مجری شبکه سی‌ان‌ان در مصاحبه اختصاصی که با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان انجام داد واکنش شدید وی را در پاسخ به استفاده از کلمه ای نامربوط مشاهده کرد. مجری شبکه سی‌ان‌ان در سؤال خود از واژه «رژیم ایران» استفاده کرد که ظریف در میان این سؤال به او جواب داد: «شما حق ندارید برای دولت قانونی جمهوری اسلامی از لفظ رژیم استفاده کنید!» نکته قابل توجه این‌که شبکه سی‌ان‌ان زمانی که نوار ویدیویی این مصاحبه را پخش کرد این بخش از مصاحبه ظریف را سانسور کرده بود.

 تشکیل فراکسیون صدای ملت در مجلس

با خبر شدیم که علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو جبهه صدای ملت درباره فعالیت‌های آتی این جبهه در فضای سیاسی کشور و این که آیا قرار است صدای ملت برای فعالیت از وزارت کشور مجوز دریافت کند، گفت: فعلاً بنا نیست به شکل حزب فعالیت کنیم، صحبت بر این بود که اگر بشود در مجلس فراکسیون صدای ملت تاسیس شود البته در صورتی که با تشکیل این فراکسیون، به فراکسیون رهروان ولایت آسیبی وارد نشود، این کار صورت خواهد گرفت. وی افزود: برای تشکیل فراکسیون صدای ملت در حال بررسی و مشورت هستیم، اگر این فراکسیون در مجلس تشکیل شود، ممکن است پایه و اساسی برای تاسیس حزب در آینده شود.

 بار دیگر توهین بی‌سابقه به دولت و مجلس!

خبر رسیده که پس از آن‌که منصور ارضی یکی از مداحان تهران در مراسم دعای عرفه اظهارات تندی به زبان آورد، یکی دیگر از مداحان، این بار به دولت فعلی حمله کرده است. سعید حدادیان در میانه دعای عرفه و راز و نیاز با پروردگار، مواضع سیاسی اتخاذ کرد و با اشاره به امکان معرفی محمد جعفر توفیقی به مجلس به عنوان وزیر علوم گفت: به آقای روحانی تذکر می‌دهم که اگر افراد فتنه گر را معرفی نمایید دودش به چشم خودتان می‌رود. وی همچنین مجلس را تهدید کرد و گفت نمایندگان اگر این فرد را تأیید کنند نان در شراب زده‌اند و خورده‌اند. حدادیان پس از آغاز به کار دولت در سال 84 با اتخاذ موضعگیری‌های سیاسی، با حمایت‌های ویژه دولت قبل، چهره‌ای سیاسی از خود به نمایش گذاشت.

 دولت نتانیاهو روزهای سختی را سپری می‌کند

یک خبر دیگر این که همزمان با ادامه موج خبری برداشت‌های مثبت از نشست ژنو بین ایران و گروه 1+5 و صدور نخستین بیانیه مشترک که می‌تواند بیانگر نزدیک شدن دیدگاه‌های طرفین برای رسیدن به نتیجه برد- برد باشد، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هنوز در دوران خودشیفتگی قبل به سر می‌برد. نتانیاهو که اخیراً در یک مصاحبه به علت بیان اظهاراتی علیه ایران بویژه با این ادعا که جوانان ایرانی نمی‌توانند شلوار جین بپوشند و موسیقی گوش دهند، در فضای مجازی به ریشخند جهانی گرفته شد و رسانه‌های مختلف نیز وی را ناآگاه سیاسی در عرصه بین‌المللی و وضعیت اجتماعی ایران خواندند، باز هم ایران را تهدید کرد.

 انگلیسی ها: روابط با ایران برای ما مهم است

مطلع شدیم که اخیراً ایران و انگلیس توافق کردند که روابط تهران و لندن در سطح کاردار غیرمقیم ازسرگرفته شود. به گزارش رسانه‌ها با این توافق،افق تازه‌ای در روابط میان ایران و انگلیس گشوده شده، تا جایی که سیاستمداران انگلیسی این مهم را نشانه درک لندن و تهران از ضرورت تغییر فضای موجود میان دو کشور عنوان می‌کنند. احمد نظیر، نماینده مسلمان در پارلمان انگلیس همگرایی میان تهران و لندن را کاملاً مثبت ارزیابی و دستیابی به انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز را حق مسلم ایران دانست. وی گفت: دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز مورد تأیید جامعه بین‌المللی است و باید با تنظیم بیانیه‌ای در حمایت از دولت جدید ایران، خواستار کاهش تحریم‌ها و بهبود وضعیت اقتصادی در ایران شویم. در همین حال «استیفان بل» پژوهشگر و تحلیلگر سیاسی انگلیسی در این باره گفت: ازسرگیری روابط دو جانبه با ایران برای ما مهم است، همچنین معتقدم تلاش‌ها برای حل سیاسی بحران سوریه بدون مشارکت ایران راه به جایی نخواهد برد.

 واکنش ترکیه به خبر همکاری ترکیه با ایران درباره جاسوسان موساد

دست آخر این که روزنامه واشنگتن پست اخیراً گزارش داده که دولت رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه سال میلادی گذشته در گفت‌وگو با مقامات اطلاعاتی ایران هویت بیش از 10 ایرانی را که در ترکیه با ماموران موساد ارتباط برقرار کرده بودند به مقامات ایران اعلام کرد. احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در این باره گفته که این ادعاها «هیچ‌گونه پایه و اساسی ندارند.» او تاکید کرد که رئیس مرکز اطلاعاتی ترکیه و دیگر مقامات امنیتی این کشور تنها به دولت ترکیه و پارلمان این کشور گزارش می‌دهند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین