|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵
رییس سابق فدراسیون کشتی که 30 آبان 1390 خیلی ناگهانی توسط محمد عباسی، وزیر وقت ورزش برکنار شد حالا با آمدن سرپرست جدید این وزارتخانه می‌خواهد دوباره شانسش را برای تصدی‌گری این فدراسیون امتحان کند
محمدرضا یزدانی‌خرم دوباره وارد گود شد. رییس سابق فدراسیون کشتی که 30 آبان 1390 خیلی ناگهانی توسط محمد عباسی، وزیر وقت ورزش برکنار شد حالا با آمدن سرپرست جدید این وزارتخانه می‌خواهد دوباره شانسش را برای تصدی‌گری این فدراسیون امتحان کند. او که ریاست چهارساله‌اش در فدراسیون کشتی تمام شده بود در هشتمین ماه سرپرستی‌اش در این فدراسیون، به بهانه بازنشسته‌بودن از کار برکنار شد تا روزهای غم‌انگیز کشتی ایران شروع شود.

بهانه‌ای که بعید به نظر می‌رسید به واقعیت نزدیک باشد! یزدانی‌خرم در حالی 23سال بر دو فدراسیون مهم کشور ریاست کرد که همین شرایط را داشت و هیچ‌وقت بحث بازنشسته‌بودنش به میان نیامده بود. با این حال اگرچه اینطور احساس می‌شود سران قبلی ورزش قصد حذف این مدیر باسابقه را از این عرصه داشتند، او همچنان محکم ایستاده و مصمم آمده است تا سال‌ها تجربه‌اش را در اختیار ورزشی‌ها بگذارد، آن هم در فدراسیون کشتی. انتخابات فدراسیون کشتی در حالی بعد از نزدیک به سه سال قرار است اول آبان برگزار شود که یزدانی‌خرم هم در صورت گرفتن مجوز از وزارت ورزش می‌خواهد در آن شرکت کند. فدراسیون کشتی ایران بعد از رفتن یزدانی‌خرم، 23ماه است که با سرپرستی حجت‌الله خطیب اداره می‌شود؛ سرپرستی که هر روز به سوءمدیریت متهم می‌شود و بیش‌ازپیش بر تنش‌های موجود در این فدراسیون می‌افزاید.

‌حاج آقا چه شد که تصمیم گرفتید در انتخابات شرکت کنید؟یزدانی‌خرم دوباره وارد گود شد؟


خودتان در جریان هستید که دو سال پیش که ریاست من در فدراسیون تمام شد، برای انتخابات دور بعد ثبت‌نام کرده بودم، اما گروه قبلی که در راس ورزش کشور بودند به ما ایراد گرفتند و گفتند بازنشسته هستی. به همین خاطر آقای خطیب را جایگزین من کردند. همان موقع من اعتراض کردم و گفتم من که کارمند دولت نبودم که بازنشسته باشم و نتوانم در انتخابات شرکت کنم ولی آقایان این بار گفتند باید از وزیر ورزش یک نامه تاییدیه بگیری تا بتوانی اجازه شرکت در انتخابات را داشته باشی که من هم این کار را نکردم.

‌چرا این کار را نکردید؟


به خاطر اینکه کار غلطی بود. من 23 سال با همین شرایطی که دارم رییس فدراسیون والیبال و کشتی بودم و هیچ‌وقت بحث بازنشسته بودنم مطرح نبود. چرا باید این کار را می‌کردم. گروه قبلی نخواستند که من باشم. با توجه به این شرایط، پرونده ما بایگانی شد تا اینکه الان زمان انتخابات را اعلام کردند و من هم تصمیم گرفتم با آمدن مسوولان جدید وزارتخانه ورزش و جوانان دوباره این پرونده را به جریان بیندازم. از طرفی اهالی کشتی و رسانه هم در‌خواست داشتند که ما با روی کار آمدن مسوولان جدید ورزش دوباره اقدام کنیم ببینیم نتیجه چه می‌شود. به هر حال من سال‌ها مدیر این نظام بودم و تجربیات لازم را دارم. می‌دانم که توانایی این را دارم دوباره به عرصه ورزش به خصوص فدراسیون کشتی که شش‌سال در آن ریاست کردم برگردم.

‌الان که اقدام کردید، چه جوابی گرفتید؟

راستش الان هم دوباره بحث بازنشسته‌بودنم را مطرح کردند و گفتند باید بروی و از آقای صالحی امیری سرپرست وزارتخانه، نامه حضور در انتخابات را بگیری.

‌خب، این کار را کردید؟

نه هنوز، منتظر هستم تا از وزارتخانه به ما خبر بدهند که چه روزی بروم با ایشان مذاکره کنم و شرایطم را برایشان بگویم.

‌بیشتر هیات‌های استانی کشتی کشور زمانی که شما را برکنار کردند، از این اقدام وزیر ورزش وقت ناراضی بودند و خواستار این بودند که شما دوباره به فدراسیون برگردید، الان که تصمیم گرفتید دوباره برای شرکت در انتخابات کاندیدا شوید، گفته می‌شود که همچنان حامی شما هستند. در این شرایط اگر با حضور شما در مجمع موافقت شود، به‌جز شما از بین همه کاندیداها امیررضا خادم تنها گزینه‌ای است که می‌شود روی آن حساب کرد.

فکر می‌کنید، شانس کدامیک از شما بیشتر باشد؟

بله خب، آقای خادم مدیر لایقی است و از بین همه کاندیداها اولویت با ایشان است. اگر امیر آمادگی مدیریت در فدراسیون را داشته باشد چراکه نه. به هر حال ما تلاشمان را می‌کنیم که در این انتخابات شرکت کنیم. باید ببینیم مردم چه می‌خواهند. هرچه مجمع و مردم بگویند ما آن را قبول داریم.

‌با هیات‌ها هیچ صحبتی در این زمینه نداشتید که نظرشان را بدانید؟

راستش را بخواهید نه، فعالیتی نکردم. من تازه تصمیم گرفتم و به جریان‌افتادن پرونده‌ام در وزارتخانه از یکی، دو روز پیش شروع شده است.

 اگر دوباره رییس فدراسیون کشتی شوید، به شیوه قبل فدراسیون را اداره خواهید کرد؟

بله، ما همان کادر قبلی را به کار برمی‌گردانیم ولی به مراتب کار سخت‌تری را نسبت به قبل پیش‌رو داریم چراکه تیم مدیریتی فدراسیون جهانی کشتی عوض شده و باید رایزنی‌های جدیدی با آنها انجام دهیم. از طرفی هزینه‌ها چهار، پنج برابر شده و دیگر نمی‌توانیم با بودجه گذشته به فکر قهرمانی باشیم. قهرمان‌های ما نمی‌توانند با این شرایط در بازی‌های المپیک شرکت کنند. شرایط طوری شده که دوباره زیربنایی کار کنیم و به فکر سازندگی باشیم.

‌شرایط وزارت ورزش را با آمدن آقای صالحی امیری که از اهالی این عرصه نیستند چطور می‌بینید؟

به نظر من کار ایشان خیلی سخت است. ولی خوشبختانه از معاونان و مشاورانی استفاده کردند که آدم‌های خوبی هستند. آقایان سجادی، هاشمی و سردار درخشان افراد ورزشی پخته‌ای هستند که می‌توانند مشکلات ورزش ایران را حل کنند. من امیدوارم رییس‌جمهور جدید توجه ویژه به ورزش کشور داشته باشد و بودجه لازم را در اختیار این مجموعه عظیم قرار بدهد تا حداقل آقای صالحی بتواند تا پایان سال ورزش را اداره کند.
منبع: شرق
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین