|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۷۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۳
استاد دانشگاه تهران با تاكيد بر تسلط و شناخت «جعفر توفيقي» از زواياي پيدا و پنهان آموزش عالي، گفت: راهكارهايي كه توفيقي با شناخت كافي نسبت به نقاط قوت و ضعف آموزش عالي ارائه مي دهد جنبه اجرايي دارد و از شعارزدگي به دور است.
«محمود نيلي احمدآبادي» روز يكشنبه اظهار داشت: توفيقي علاوه بر ويژگي هاي مثبت شخصيتي از دانش و تجربه بالايي در بخش هاي مختلف آموزشي، پژوهشي و مديريتي آموزش عالي برخوردار است چراكه در كنار عضويت هيات علمي دانشگاه، سال ها در معاونت هاي مختلف وزارت علوم و دو سال نيز به عنوان وزير علوم ايفاي مسووليت كرده است.

رييس سابق پرديس دانشكده هاي فني دانشگاه تهران از توفيقي به عنوان يكي از بهترين گزينه هاي تصدي وزارت علوم نام برد و گفت: سرپرست فعلي وزارت علوم (توفيقي) مورد وثوق و پشتيباني اكثريت دانشگاهيان است و همراهي و اعتماد بدنه جامعه دانشگاهي كشور را با خود دارد.

وي توسعه علم و دانش را جزو اصول بديهي نظام جمهوري اسلامي ايران برشمرد و تاكيد كرد: توسعه علم و دانش، اصلي ترين وظيفه دانشگاه هاي كشور به شمار مي آيد و با توجه به اينكه بيشترين جمعيت محققان و پژوهشگران در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي فعاليت مي كنند شرط استفاده از اين ظرفيت، اين است كه مديران لايق در آموزش عالي و دانشگاه ها وظايف خود را به خوبي ايفا كنند و بدنه اين مجموعه ها نيز با نشاط ، رضايت و علاقه به فعاليت بپردازند.

نيلي، تمركزگرايي را يكي از معضلات سال هاي اخير آموزش عالي كشور عنوان كرد و گفت: متاسفانه سياست هاي آموزش عالي در چندسال گذشته به سمت تمركزگرايي پيش رفته كه نمونه هاي آن در مواردي همچون پذيرش دانشجويان دكتري، جذب هيات علمي، امور بودجه اي و مالي دانشگاه ها و حتي تعيين مديران دانشگاهي مشاهده مي شود.

استاد مهندسي متالورژي و مواد دانشگاه تهران ادامه داد: درهيچ كجاي دنيا اين تمركز سنگين در دانشگاه ها وجود ندارد كه دانشگاه نتواند حتي مدير گروه يا رييس دانشكده خود را به راحتي انتخاب كند.

وي بر لزوم بهره گيري از نظرات همه دانشگاهيان اعم از اعضاي هيات علمي، دانشجويان و كاركنان در اداره دانشگاه ها تاكيد كرد و گفت: همانگونه كه كم توجهي به اعضاي هيات علمي در دانشگاه خسارت بار است بي توجهي به نظارت دانشجويان نيز مي تواند مشكل ساز باشد و خوشبختانه توفيقي به استفاده از نظرات دانشجويان اعتقاد دارد.

نيلي تصريح كرد كه دانشگاهيان نيز به دنبال كسي هستند كه مورد وثوق آنها باشد و تعامل دوطرفه اي با آنها برقرار كند.

اين استاد دانشگاه تهران خطاب به نمايندگان مجلس گفت: نمايندگان مجلس، نمايندگان ملت هستند و خواسته هاي آنها را پيگيري مي كنند و دانشگاهيان نيز جزئي از اين ملت هستند و خواسته هايي دارند كه اميدواريم اين خواسته ها مورد توجه نمايندگان قرار گيرد.

وي تاكيد كرد: دانشگاهيان ما به اين درجه از فهم و درك رسيده اند كه بتوانند مصالح كشور را ببينند و در كنار آن، مقدورات دانشگاه و آموزش عالي را به دست فردي مناسب بسپارند و انتخاب توفيقي به باور دانشگاهيان، به نفع كشور و جامعه دانشگاهي است.

جعفر توفيقي كه هم اكنون سرپرستي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري را بر عهده دارد به زودي به عنوان وزيرعلوم براي گرفتن راي اعتماد به مجلس شوراي اسلامي معرفي خواهد شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین