|
|
امروز: شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۱
»
کد خبر: ۶۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
سرپرست هر وزارتخانه بايد ارتباط خوبي با دستگاه‌هاي نظارتي مانند مجلس داشته باشد اما اينكه آيا در آخر سرپرستان موفق به راي اعتماد از سوي نمايندگان خواهد بود يا خير، بايد منتظر معرفي آنها از سوي رئيس جمهور براي انتخاب وزاري پيشنهادي باشيم.
حدود یک ماه و نیم از آغاز به کار دولت یازدهم می‌گذرد وهنوز سه وزارتخانه بدون وزیر مانده اند به گفته معاون پارلمانی دولت یازدهم سه وزیرجا مانده پس از تعطیلات هفتگی به مجلس معرفی می شوند.

اما یکی از وزارتخانه هایی که پس از حماسه بیست و چهارم خرداد همیشه معرفی سکاندار آن با تنش همراه بوده وزارت علوم تحقیقات و فناوری است. به نظر می‌رسد که گزینه مورد نظر دولت برای تصدی وزارتخانه‌ای که نمایندگان با حضور میلی‌منفرد در آن مخالفت کردند‌،مشخص شده است‌. دکتر جعفر توفیقی سرپرست فعلی وزارت علوم شاید جنجالی‌ترین فردی باشد که دولت روحانی به مجلس پیشنهاد دهد اما دیدار وی با مراجع قم‌، جلسه با نمایندگان مجلس و اظهاراتش در حاشیه جلسه هیات دولت‌، همه و همه احتمال معرفی وی را جدی‌تر می‌کند‌.

فضای مجلس برای رای اعتماد به توفیقی رو به رفع ابهام است

معاون پارلمانی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید می گوید: با ارایه اطلاعات درستی که در خصوص سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجلس صورت گرفته فضای مجلس برای رای اعتماد به توفیقی رو به رفع ابهام است.

سعدالله نصیری  با بیان اینکه نمایندگان مجلس بر اساس اطلاعاتی که به آن‌ها داده می‌شود درباره جعفر توفیقی تصمیم‌گیری می‌کنند، افزود: ما در تلاشیم که نمایندگان در مجلس و وزارتخانه با سرپرست وزارت علوم ارتباط داشته تا اطلاعات درست و واقعی را به آنان برای کمک به اخذ تصمیم منطقی منتقل کنیم.

نماینده مردم زنجان در مجلس هشتم، با یادآوری دیدارهفته گذشته سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات با مراجع عظام قم و جلب نظر علما، تصریح کرد: مراجع عظام در جمهوری اسلامی از جایگاه ارزشی و معنوی برخوردار بوده و نظر آن‌ها قطعا در فضای دانشگاه‌ها و برنامه‌های مربوط به وزارت علوم و دانشگاهیان می‌تواند مؤثر باشد لذا لازم بود در آغاز سال تحصیلی دیداری با علما صورت بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس هشتم، ادامه داد: رهنمودهای علما درخصوص آغاز سال تحصیلی در برنامه‌های سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ارایه به مجلس لحاظ خواهد شد.

وی با مثبت ارزیابی کردن دیدار سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با مراجع، یادآور شد: با توجه به تسلطی که علما و مراجع نسبت به فضای دانشگاه‌ها و سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها دارند توصیه‌ها و رهنمودهای به جایی را گوشزد کردند که مدنظر خواهد بود.

نصیری قیداری با بیان اینکه نظرات نمایندگان مجلس بر اساس اسناد بالادستی کشور و خواسته‌های آنان بر اساس قوانین موجود است، تاکید کرد: سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به طور کامل به درخواست‌ها و نظرات نمايندگان توجه خواهد کرد.

نماینده مردم زنجان در مجلس هشتم، گفت: به هر نسبتی که ما اطلاعات واقعی و درست  را به نمایندگان مجلس در خلال نشست‌های مشترک منتقل می‌کنیم اخذ رای اعتماد از قوه مقننه برای دکترتوفیقی بیشتر خواهد بود.

نصیری ادامه داد: فضای مجلس برای رای اعتماد به توفیقی رو به رفع ابهام است.

وی با بیان اینکه گذشت زمان و بازگو شدن حقایق و اطلاعات درست به مثبت شدن نظر نمایندگان در خصوص توانمندی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اجرای اسناد بالادستی کشور در حوزه این وزارت‌خانه منجر می‌شود، تصریح کرد: پایبندی توفیقی به رهنمود‌های مقام معظم رهبری و تاکید بر اولویت علم و فناوری در کشور، توجه به بحث اشتغال، تحول در علوم انسانی و محتوای دروس آموزشی و همچنین پرداخت به تجاری‌سازی علم از جمله مواردی است که به مثبت شدن  نظر نمایندگان برای دادن رای اعتماد به توفیقی منجر می‌شود.

نصیری‌قیداری با بیان اینکه روند تفکر نمایندگان مجلس به سمت و سوی اعتماد به توفیقی و برنامه‌های وی در حرکت است، افزود: امید است با حمایت‌های قانونی نمایندگان مردم در مجلس جعفر توفیقی به عنوان وزیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزیده شود تا بتوان به آینده درخشان این وزارت‌خانه با برنامه‌های سرپرست فعلی آن امیدوار بود.

این نماینده مردم در مجلس هشتم درباره زمان معرفی جعفر توفیقی به مجلس، یادآور شد: زمان دقیق آن به صلاحدید رئیس جمهور بستگی دارد.

معاون پارلمانی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از حضور جعفر توفیقی در هفته جاری در فراکسیون دانشگاهیان و کمیسیون آموزش و تحیقات مجلس خبر داد و گفت: سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات و همچنین فراکسیون دانشگاهیان به ارایه برنامه‌های خود خواهد پرداخت.

 
ديدار توفيقي با مراجع عظام تقليد به تقريب حوزه و دانشگاه مي انجامد

رئیس کمیته آموزش عالی کميسيون آموزش وتحقيقات مجلس،‌ با تاكيد بر اينكه ديدار دکتر توفيقي با مراجع عظام تقليد نتايج خوبي را جهت توسعه علمي در دانشگاه‌ها و حوزه‌هاي علميه به همراه مي‌آورد، گفت: به طور حتم اين نشست‌ها ‌اقدام خوبي در جهت تقريب حوزه و دانشگاه است.

جواد هروي در گفت وگو با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، ‌با مثبت ارزيابي كردن ديدار سرپرست وزارت علوم،‌ تحقيقات و فناوري با برخي مراجع عظام تقليد، افزود: بدون‌شك ديدار توفيقي با صاحب نظران امور ديني و حوزه‌هاي علميه گام مهمي در ارتباط گسترده تر دانشگاه و حوزه به شمار مي‌رود.

نماينده مردم قائنات در مجلس شوراي اسلامي،‌ با تاكيد بر اينكه اميدواريم دامنه اين ديدارها ادامه يابد، ادامه داد: با توجه به اينكه اين ديدارها مثبت و منطقي به نظر مي‌رسد بنابراين اميدواريم از اين نشست‌ها نتايج خوبي جهت توسعه علمي در دانشگاه‌ها و حوزه هاي علميه ايجاد شود.

اين نماينده مردم در مجلس نهم، ديدار نشست سرپرست وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با مراجع عظام تقليد را ‌اقدام خوبي در جهت تقريب حوزه و دانشگاه خواند وتصريح كرد: به طور حتم مي‌توان اين ملاقات‌ها را مثبت ارزيابي كرد و اميدواريم اين تعامل به صورت جدي نتايج پرباري را براي زمينه‌هاي آموزشي كشور به همراه داشته باشد.

هروي، با يادآوري ديدار توفيقي با نمايندگان مجلس، افزود: سرپرست هر وزارتخانه بايد ارتباط خوبي با دستگاه‌هاي نظارتي مانند مجلس داشته باشد اما اينكه آيا در آخر سرپرستان موفق به راي اعتماد از سوي نمايندگان خواهد بود يا خير، بايد منتظر معرفي آنها از سوي رئيس جمهور براي انتخاب وزاري پيشنهادي باشيم.

وي، يادآور شد: در حال حاضر اين رايزني‌ها طبيعي است و بايد اين مراوده‌ها جهت پاسخگويي و ارايه برنامه‌ها از سوي سرپرستان انجام گيرد.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي،‌ گفت: تعامل با مجلس از وظايف جاري سرپرت وزارتخانه‌ها است و نبايد بدون در نظر گرفتن همه جوانب فرد را مورد نگرش‌هاي انتقادي قرار داد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
اصلاح طلب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
0
0
از این تدابیر برای بدست آوردن رای اعتماد مجلس بابا این تدبیر چه می کنه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین