|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۹
»
کد خبر: ۷۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۰
مجلس باید در چگونگی پرداخت یارانه‌ها به دهک‌های مختلف دست دولت را باز بگذارد.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس باید در چگونگی پرداخت یارانه‌ها به دهک‌های مختلف دست دولت را باز بگذارد.

کمال علیپور خنکداری در مورد حذف یارانه‌های چند دهک جمعیتی بیان کرد: بر اساس قانون دولت موظف است بر حسب درآمد افراد یارانه‌ها را پرداخت کند و اگر کسی دارای درآمد بالایی بود از آن محروم شود و براساس اصل سوم قانون اساسی نباید در حق کسی تبعیض ناروا صورت بگیرد.

نماینده مردم قائم‌شهر ادامه داد: در دولت نهم و دهم متأسفانه یارانه‌ها به همه اقشار بالا و پایین جامعه تعلق می‌گرفت و حتی کسانی که جزو دهک بالای درآمدی بودند و از امکانات کشور استفاده کردند مساوی با اقشار پایین جامعه از یارانه برخوردار می‌شدند.

وی توضیح داد: براساس اصل ۶۰ قانون اساسی دولت موظف به اجرای قوانین مربوط به یارانه‌هاست و با راهبردی که در قانون مشخص شده باید پیش برود‏‏ و مجلس نیازی نیست که دوباره به این بحث ورود کند.

علی‌پور با توجه به کسری ۱۴هزار میلیاردی دولت برای پرداخت یارانه ابراز داشت: در تصویب بودجه ۵۲ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه تعیین شد که ۱۰ هزار میلیارد تومان از بودجه و ۴۲ هزار میلیارد دیگر از فروش اموال و راه‌های دیگر مشخص شده بود و اکنون دولت برای تامین و پرداخت یارانه‌ها می‌تواند مستقل تصمیم بگیرد.

این نماینده مجلس گفت: مجلس با این موضوع که دولت قسمتی از کسری بودجه را از دهک‌ها تأمین کند موافق است.

وی گفت: اگر در مجلس طرحی در این زمینه تصویب شود دولت برای پرداخت یارانه‌ها با محدودیت مواجه خواهد شد كه ما مخالف ایم مساله هستیم.

علی‌پور تاکید کرد: مجلس در بودجه میزان یارانه‌ها را مشخص کرده و نباید در طرح اجرایی آن دخالت بکند و مانع تصمیم گیری دولت شود و باید دست دولت را در این امر باز گذاشت.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین