کد خبر: ۶۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷
معاون مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برنامه هاي اين وزارتخانه را براي دفاع از حقوق رسانه و روزنامه نگاران كه مشتمل بر پنج فصل است را اعلام كرد.
حسين انتظامي ، دفاع از حقوق رسانه و روزنامه نگاران و تلاش براي افزايش منزلت آنان از طريق تشكيل نظام صنفي رسانه، پيگيري اصول حقوق مطبوعات مندرج در قانون مطبوعات و توسعه آموزش هاي حرفه اي با رويكرد اقتضائات و نيازهاي روز را از جمله نخستين برنامه هاي خود عنوان كرد.

وي همچنين جلوگيري از انتظارات غيرقانوني يا نامعقول دستگاه ها از رسانه ها، تقويت سياست عمومي دولت يازدهم در كاهش جدي يا توقف كامل شكايت از رسانه ها، بيمه همگاني روزنامه نگاران از طريق اعمال ماده ۴۶ قانون مطبوعات و سياستهاي تشويقي بنگاه ها و تشكل ها و ساماندهي روزنامه نگاري و رتبه بندي روزنامه نگاران توسط ساز و كارهاي صنفي (و نه دولتي) را به عنوان نخستين برنامه هاي خود ذكر كرد.

كوچك سازي و كاهش تصدي گري دولت از طريق بازنگري مجدد در اهداف، وظايف، ساختارها و روش ها، حمايت از فعاليت تشكل هاي صنفي و واسپاري كارويژه هاي غيرحاكميتي به نهادهاي صنفي، توجه به الزامات دولت الكترونيك، حذف رويه ها يا مقررات دست و پاگير و شفافيت ، دومين فصل برنامه هاي معاون جديد مطبوعاتي اعلام شده است.

انتظامي سومين برنامه خود را توجه به اقتصاد مطبوعات و بهبود فضاي كسب و كار رسانه اي با اصلاح نظام يارانه مطبوعات با رويكرد توجه به زيرساخت ها، ترويج نگاه آمايش سرزميني در سياستهاي توسعه اي كمّي و كيفي رسانه ها، اتخاذ سياست هاي تشويقي در توسعه بنگاه هاي مطبوعاتي، تلاش براي توانمندسازي رسانه ها به جاي وامداري آنان به دولت، توسعه زيرساخت ها بويژه صنايع كاغذ و توزيع، ترويج بهره گيري از فناوري اطلاعات و ارتباطات و فرهنگ سازي و پيگيري سياست پرهيز از رقابت با بخش خصوصي ذكر كرده است.

بازنگري، پيشنهاد، پيگيري اصلاح و تكميل قوانين و آيين نامه ها از طريق قانون تبليغات، قانون تاسيس نظام صنفي رسانه، اصلاح قانون مطبوعات، اصلاح آيين نامه ها، پيگيري تصويب مقرراتي از جمله معافيت كامل مالياتي مطبوعاتي، معافيت گمرگي و بخشش هاي مالياتي صنايع در كمك به مطبوعات ، چهارمين برنامه معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد است.

انتظامي ، توسعه ديپلماسي رسانه اي به مثابه يكي از پايه هاي ديپلماسي عمومي از طريق تربيت روزنامه نگاران بين المللي از طريق آموزش و حمايت از قراردادهاي همكاري متقابل با رسانه هاي بين المللي و توسعه و تسهيل فعاليت دفاتر رسانه هاي خارجي در تهران با رعايت منافع و امنيت ملي را به عنوان پنجمين فصل از برنامه خود عنوان كرده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین