|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱
»
کد خبر: ۷۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴
«خاطرات‌ هاشمی دقیق‌تر است یا روایت سردار؟»، «برگی دیگر از سوتی‌های آقای‌ هاشمی ‌رفسنجانی در خاطرات»، «سند راستگویی سردار کوثری رسید» و «کوثری چندمین نفری است که خاطرات ‌هاشمی را زیر سوال برده است؟» تیتر شتاب‌زده چند خبرگزاری و سایت است که با استناد به گفت‌وگوی سردار کوثری با یکی از رسانه‌ها و همراه با ارائه تحلیل‌های وارونه، اقدام به انتشار تکذیبیه سردار کرده بودند.
پس از انتشار خاطرات سال۶۸ آیت‌ا...‌هاشمی‌‌رفسنجانی در کتابی با عنوان «بازسازی و سازندگی»، سردار اسماعیل کوثری، فرمانده وقت لشکر۲۷ محمدرسول‌ا... و نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی نسبت به مطالب مربوط به خودش واکنش نشان داد و بسیاری از خبرگزاری‌ها و سایت‌های داخلی و خارجی با ذوق‌زدگی اقدام به انتشار مطالبی کردند تا با تمسّک به سخنان سردار کوثری نسبت به اصل خاطرات آیت‌ا...‌هاشمی ‌رفسنجانی در جامعه تردید ایجاد کنند.

«خاطرات‌ هاشمی دقیق‌تر است یا روایت سردار؟»، «برگی دیگر از سوتی‌های آقای‌ هاشمی ‌رفسنجانی در خاطرات»، «سند راستگویی سردار کوثری رسید» و «کوثری چندمین نفری است که خاطرات ‌هاشمی را زیر سوال برده است؟» تیتر شتاب‌زده چند خبرگزاری و سایت است که با استناد به گفت‌وگوی سردار کوثری با یکی از رسانه‌ها و همراه با ارائه تحلیل‌های وارونه، اقدام به انتشار تکذیبیه سردار کرده بودند. اکنون مشاور پارلمانی مجمع تشخیص مصلحت نظام بار دیگر و با توجه به هجمه‌های اخیری که روانه خانواده آیت‌ا...‌ هاشمی می‌کنند لازم دید تا در مورد بسیاری از مسائل سخن بگوید.

قدرت‌ا... علیخانی درباره هجمه‌هایی که عده‌ای از تندروها این روزها مجددا علیه آیت‌ا...‌هاشمی راه ‌انداخته‌اند، توضیح داد و گفت: هر چقدر شخصیت‌ انسان‌ها بزرگتر، دیدشان وسیع‌تر و تفکرات آنها گسترده‌تر باشد، بیشتر مورد هجمه قرار می‌گیرند. وی به ذکر خاطره‌ای از یکی از یاران مبارز امام خمینی(ره) پرداخت و افزود: یکی از یاران حضرت امام تعریف می‌کند سال‌ها پیش از انقلاب و در اوایل دوران مبارزات ایشان که بسیاری مخالف راه و روش ایشان در مبارزه بودند و بعضا حتی به امام هتاکی می‌کردند، به خانه امام می‌رود و می‌بیند روی در خانه ایشان کاغذ بیانیه‌مانندی چسبانده‌اند که در آن نسبت به ایشان هتاکی شده است.

او تعریف می‌کند که من آن بیانیه را برداشتم و وارد خانه شدم. امام را دیدم که بر سر حوض مشغول وضو گرفتن است، هنگامی که نزدیک شدم، ایشان متوجه حالت عصبانی من شدند و هنگامی که کاغذ را در دست من دیدند، فرمودند من صبح که از خانه بیرون رفتم آن اعلامیه را دیدم ولی برنداشتم و در ادامه گفتند: «عصبانی نباش به زنده فحش می‌دهند و به مرده کسی کاری ندارد.» بر همین اساس باید گفت آدم‌های بزرگ یا به تعبیر امام «انسان‌های زنده» باید خود را برای چنین سخنان و هتاکی‌هایی از سوی مخالفان و معاندان آماده کرده باشند، زیرا اگر کسی اظهارنظر نکند و کاری با سیاست نداشته باشد، کسی به او هجمه هم وارد نمی‌کند.

 این نقل‌قول از آیت‌ا... حاج شیخ حسن صانعی همراه همیشگی امام راحل است. علیخانی در ادامه اظهار کرد: در اوایل انقلاب و زمان بنی‌صدر، اگر برخی افراد و گروه‌ها به شخصیت‌هایی همچون رهبر انقلاب و آقای‌ هاشمی و شهید بهشتی هتاکی می‌کردند، تعبیر امام خمینی(ره) چنین مضمونی داشت: «اینها با افراد عادی کاری ندارند و کسانی که وجودشان برای جامعه مثمرثمر است و نفوذ کلام دارند، همیشه مورد هجمه قرار می‌گیرند، زیرا دشمن به دنبال آنهاست و می‌خواهد چنین افرادی در جامعه در انزوا باشند.»

دورنگری ویژگی‌ هاشمی است

وی تصریح کرد: هتاکی‌ها به آیت‌ا... ‌هاشمی‌ تازگی ندارد و علت آن نیز آگاهی، فهم و درک این شخصیت برجسته از اوضاع و احوال داخلی و خارجی و آگاهی‌هایی است که او به جامعه می‌دهد و اظهارنظرهای اوست. علیخانی دورنگری را از ویژگی‌های ‌هاشمی برشمرد و توضیح داد: تفاوتی که‌ وی با بسیاری از مدعیان سیاست و تازه به دوران رسیده‌های سیاسی دارد، در این است که او دوردست را می‌بیند ولی بعضی از این افراد حتی جلوی پای خود را نیز نمی‌بینند. وی افزود: ‌هاشمی در زمان قبل از انقلاب مساله فلسطین را مطرح کرد و کتاب «سرگذشت فلسطین» را منتشر ساخت در حالی که در آن هنگام کسی نمی‌دانست امور به چه ترتیب است و بحث فلسطین، اسرائیل و مبارزات فلسطین و اشغال زمین‌های قدس برای کسی مشخص نبود و حتی داشتن این کتاب از نگاه نظام ستمشاهی جرم تلقی می‌شد که تمام این مسائل، سطح آینده‌نگری و افق دید او را نشان می‌دهد.

هتاکی به ‌هاشمی؛ از منافقین تا دوستان ناآگاه و مغرضین

علیخانی با اشاره به اینکه‌ هاشمی در میان مبارزان معروف بود که فهم و تیزهوشی بالایی دارد، گفت:‌ هاشمی همیشه مورد هجمه بود؛ زمانی از سوی منافقین، گاه بنی‌صدر، در شرایطی نیز دوستان ناآگاه و زمانی نیز مغرضین و برخی افرادی که اصلا شرایط زمان و سیاست را درک نمی‌کنند. وی با بیان اینکه چنین افراد و گروه‌هایی، بهانه‌هایی مشخص دارند ولی به اسم دیگری مطرح می‌کنند، به نطق میان دستور اسماعیل کوثری در جلسه روز یکشنبه (14مهر) در صحن علنی مجلس علیه آیت‌ا...‌ هاشمی اشاره کرد و توضیح داد: من از امثال آقای سردار کوثری که از دوستان و همکاران سابق بنده در کمیسیون امنیت ملی مجلس بوده‌اند و روابط خوبی با ایشان داشته و دارم تاسف می‌خورم؛ زیرا با او سال‌ها در کمیسیون امنیت ملی مجلس زندگی کردم؛ هنگام بحث‌های تندی که رد و بدل می‌شد، او وارد صحبت تند نمی‌شد و من به شوخی اسم او را در مصاحبه‌ای تندرو خوش‌خیم گذاشته بودم و حال می‌بینم کوثری خود را به افکار دیگران و تندروها نزدیک کرده و وارد مرحله بدخیمی شده است.

کوثری از نظامی‌گری وارد سیاست شد

این نماینده ادوار مجلس، اسماعیل کوثری را از مبارزان جبهه و جنگ دانست و گفت: کوثری از نظامی‌گری وارد سیاست شده ولی ورود او به سیاست، عمیق نیست. وی رفتار کوثری را متاثر از معاشرت با تندروها دانست و افزود: این سخنان از سردار کوثری بعید بود، ‌‌ای کاش این رفیق عزیز ما که سابقه مجاهدت دارد، وارد عرصه سیاست نمی‌شد و سیاست را به سیاستمداران واگذار می‌کرد.

آقای کوثری! چه کسی گفته شما را ‌هاشمی‌رفسنجانی به سازمان قضایی معرفی کرد؟

علیخانی گفت: من برای کوثری متاسفم زیرا انعکاس این حرف‌ها در جامعه باعث می‌شود خود او و امثال او ضرر ببینند؛ زیرا با ورود به این قضایا با افکار عمومی بازی می‌کنند و نگرانم با این مواضع، اگر قصد حضور در مجلس آینده را داشته باشد، پایگاه خود را متزلزل ببیند. وی با بیان اینکه‌ هاشمی شخصیت بزرگی است که محبوبیت زیادی دارد و آقای کوثری و دوستانشان باید از نتیجه انتخابات اخیر پیام اکثریت ملت را دریافت کرده باشند، درباره حرف‌های کوثری در نطق میان دستورش گفت: کوثری همه مسائل را با یکدیگر در می‌آمیزد و در بین حرف‌های خود خطاب به ‌هاشمی می‌گوید: همانطور که مرا به سازمان قضایی معرفی کردی، پسرت را هم معرفی کن! مشاور پارلمانی آیت‌ا...‌ هاشمی با طرح این سوال از کوثری که «اصلا مگر آقای ‌هاشمی شما را معرفی کرده بود؟» توضیح داد: این مساله یک بار از طریق روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام پاسخ داده شده؛ آقای ‌هاشمی در خاطراتش همه مسائل و هر حادثه و شخصی را ذکر می‌کند؛ اسم کوثری هم در یکی از خاطرات ایشان آمده و من قبلا اسنادی از اینها را به آقای کوثری نشان دادم ولی او باز هم بهانه‌جویی می‌کند.

 وی بیان کرد: می‌توان درباره کم و کیف این مساله از علی جنتی که اکنون وزیر ارشاد است و رئیس دفتر جانشین فرمانده کل قوا بوده و حجت‌الاسلام رازینی، رئیس وقت سازمان قضایی نیروهای مسلح سوال کرد.

در پرونده مهدی ‌هاشمی همه چیز قانونی پیش می‌رود

علیخانی درباره مهدی ‌هاشمی هم گفت: مهدی‌ هاشمی خود را به دستگاه قضایی معرفی کرده و آنها نیز کارها را طبق روال قضایی انجام می‌دهند و حتی قاضی پرونده هم مشخص است لذا مساله‌ای وجود ندارد که کوثری می‌گوید آقای ‌هاشمی پسرت را معرفی کن! زیرا مهدی‌ هاشمی خودش را معرفی کرده و احتیاجی به توصیه آقای کوثری نیست. وی با بیان اینکه تندروها صرفا به دنبال تخریب و انحراف افکار عمومی هستند، ادامه داد: ورود به این ماجراها، نه نفعی برای انقلاب دارد، نه نظام، نه مردم و نه خود فرد و این افراد، جز آسیب زدن به خودشان در افکار عمومی، کار دیگری نمی‌کنند. این نماینده مردم در مجلس هشتم، با اشاره به اینکه بارها اهانت و فحاشی و هتاکی به شخصیت‌های بزرگ نظام وارد شده است، اظهار کرد: اکنون باید دید سرنوشت آنها چه شده و پایگاه اجتماعی‌شان چیست زیرا وقتی مردم کارها و حرف‌های تندروها را ببینند، از آن رویگردان می‌شوند و جامعه دیگر پذیرای اینگونه افراد و سخنان نیست.

یک‌هزارم حساسیت درباره‌ هاشمی را در مورد عملکرد احمدی‌نژاد نداشتند

وی درباره رویکرد سیاسی کوثری توضیح داد: کوثری از حامیان دولت قبل و طرفداران پروپا قرص احمدی‌نژاد بود و فقط یک بار در دی‌ماه90 اظهارنظر کرد که اگر احمدی‌نژاد کاندیدا شود، دیگر به او رای نمی‌دهم؛ یک بار نیز در بهمن سال91 گفت که سپاه خدمت زیادی به احمدی‌نژاد کرد اما او نمکدان را شکست. علیخانی ادامه داد: سردار کوثری اوایل در کمیسیون امنیت ملی مجلس، حتی تحمل شنیدن انتقاد از احمدی‌نژاد را نیز نداشت؛ در حالی که باید از او پرسید چرا آنقدر که روی ‌هاشمی حساسیت نشان می‌دهی، یک هزارم آن را روی احمدی‌نژاد نشان نمی‌دهی؟ حال آنکه دولت دهم مشکلات زیادی برای کشور ایجاد کرد. مشاور پارلمانی آیت‌ا... ‌هاشمی با بیان اینکه دولت احمدی‌نژاد، لطمات فراوانی به کشور، منابع، ذخایر و بانک‌ها وارد کرده است، دعواها علیه‌ هاشمی را سیاسی دانست و گفت: کوثری نطق بدی کرد ولی من به‌عنوان یک دوست از او دعوت می‌کنم از اینگونه مسائل و مطالب دست بردارد زیرا جز آب ریختن به آسیاب دشمن فایده‌ای ندارد.
منبع: آرمان
در همین زمینه بخوانید
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۳
اصلاح طلب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
0
0
چه جوری میبینه حالا؟ با دوربین؟
پاسخ ها
حامد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
به تو چه خرابکار!!!
تو امثال جلیلی و احمدی و ........غلط میکنی میای با این اسم نظر میذاری!!!
ذاکری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
0
0
شیخ قدرت عزیز درد را گفتی و علتش را هم بیان کردی .با مرده ها کاری ندارند چون هاشمی زنده و بیدار و بیدارگر است .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین