|
|
امروز: جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۴
کد خبر: ۶۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴
یک کارشناس مسائل مذهبی و اجتماعی با اشاره به نقش دولت در تشویق جوانان به ازدواج گفت: دولت با امتیاز قائل شدن برای افراد متأهل از جمله امتیاز در امور اشتغال، سربازی، تسهیلات بانکی، زمین، مسکن، وام ازدواج می‌تواند جوانان را تشویق به این سنت حسنه کند.
حجت‌الاسلام مهدی ولیخانی تصریح کرد: ازدواج باید مبتنی برایمان و تقوای الهی، عشق، علاقه، صداقت و درک متقابل باشد.

حجت‌الاسلام مهدی ولیخانی افزود: قرآن کریم خلقت همسر از جنس خود بشر را نشانه‌ای از آیات خداوند دانسته است و ازدواج باید مبتنی بر ایمان و تقوای الهی، عشق، علاقه، صداقت و درک متقابل باشند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه گرمسار با اشاره به ملاک انتخاب برتر در امر ازدواج گفت: ایمان، اخلاق، صداقت، اصالت خانوادگی و هم کفو بودن در انتخاب همسر از مهمترین ملاک‌هاست.

ولیخانی اظهارکرد: ازدواج در اسلام واجب نیست؛ اما اگر شخصی به خاطرنداشتن همسر به گناه و معصیت بیفتد، ازدواج بر او واجب می‌شود.

این کارشناس مسائل عقیدتی و اجتماعی به اهمیت مشاوره قبل از ازدواج اشاره کرد و افزود: مشاوره قبل از ازدواج لازم و ضروری است؛ چرا که یک مشاوره صحیح و دقیق می‌تواند در تصمیم‌گیری منطقی زوجین تأثیرگذار است و زوجین می‌توانند با اطلاعات کافی اقدام به پیوند زناشویی کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه گرمسار تأکید کرد: مشاوره خوب می‌تواند جلوی بسیاری از ناهنجاری‌ها و مشکلات خانوادگی در آینده و جلوی طلاق را بگیرد.

ولیخانی گفت: جوانان باید بدانند ازدواج سبب رسیدن آنان به فضل الهی است و خداوند در قرآن فرموده است «اگر فقیر باشید خداوند از فضل خودش شما را غنی و بی نیاز می‌گرداند».

وی تصریح کرد: والدین با مدیریت صحیح می‌توانند مقدمات ازدواج فرزندان را فراهم کنند و آنها را به امر ازدواج تشویق کنند؛ چه بسا بسیاری از خانواده‌ها با اینکه از سرمایه خوبی برخوردارند، اما از ازدواج فرزندان خود غافل مانده‌اند که این غفلت بسیار خطرناک است.
منبع: ایسنا
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین