|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۵
»
کد خبر: ۶۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵
وزیر دفاع آمریکا به رژیم صهیونیستی قول داد که آمریکا به اطمینان از این که ایران در مدتی که واشنگتن تعامل را دنبال می‌کند، سلاح هسته‌یی نخواهد ساخت متعهد خواهد بود.
جرج لیتل، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: چاک هگل، وزیر دفاع آمریکا در دیدار با موشه یعالون (وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که به واشنگتن سفر کرده بود) تاکید کرد که اگرچه آمریکا قصد دارد دورنمایی یک راه‌حل دیپماتیک با ایران را بیازماید اما چشم‌های ما در زمینه چالش‌هایی که پیش رو داریم کاملا باز است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه او با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران گفت: آمریکا "از سیاستمان برای جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای باز نخواهد ماند".

حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران پس از انتخابات در تلاش برای کاهش تنش‌ها با غرب برآمده است. اوج این تلاش‌ها که در سفر یک هفته‌ای روحانی به نیویورک خود را نشان داد، مکالمه تلفنی روحانی با باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا پیش از بازگشت وی به ایران بود.

ایران تاکید دارد که برنامه هسته‌ای‌اش برای مقاصد صلح‌آمیز است،‌ ولی کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی که خود یک برنامه هسته‌ای پنهانی دارد مدعی‌اند که تهران تحت پوشش برنامه هسته‌ای خود به دنبال تولید سلاح هسته‌ای است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین