|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
»
کد خبر: ۶۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹
سید علی محمد موسوی دبیر كل ایرانی سازمان همكاری اقتصادی (دی-هشت) در این دیدار از وزیر امور خارجه كشورمان برای شركت در اجلاس آتی وزرای خارجه كشورهای عضو دی هشت در تركیه دعوت كرد.
سید علی محمد موسوی دبیر كل سازمان همكاری اقتصادی موسوم به دی – هشت امروز سه شنبه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و تبادل نظر كرد.

ظریف در این دیدار ضمن تبریك انتخاب موسوی به این سمت، از موفقیت یك مدیر ایرانی برای احراز پست دبیر كلی یك سازمان مهم منطقه ای ابراز خرسندی كرد و برای وی آرزوی موفقیت نمود.
وزیر امور خارجه بر اهمیت جایگاه سازمان دی هشت برای گسترش و توسعه بیش از همكاری های همه جانبه بین كشورهای بزرگ اسلامی عضو این سازمان به خصوص در عرصه های اقتصادی و تجاری و فناوری تاكید كرد.

ظریف همچنین نقش سازمان همكاری اقتصادی را برای تقویت همكاری های جنوب و جنوب مهم دانست و بر آمادگی كامل جمهوری اسلامی ایران برای همكاری همه جانبه با این سازمان و مشاركت فعال در نشستهای مختلف آن از جمله نشست آتی وزاری خارجه دی هشت تاكید كرد.

وی همچنین ابراز امیدواری كرد با برگزاری منظم و مستمر نشستهای اجلاس دی هشت در سطوح مختلف و اجرایی شدن توافقات و مصوبات آن و همچنین طراحی و برنامه ریزی مناسب شاهد ارتقای نقش و جایگاه این سازمان در عرصه همكاری های منطقه ای و بین المللی باشیم.

سید علی محمد موسوی دبیر كل ایرانی سازمان همكاری اقتصادی (دی-هشت) نیز در این دیدار از وزیر امور خارجه كشورمان برای شركت در اجلاس آتی وزرای خارجه كشورهای عضو دی هشت در تركیه دعوت كرد.

موسوی با ارائه گزارشی از برنامه ها، فعالیتها و اقدامات این سازمان، روند توسعه روابط و مبادلات بازرگانی بین كشورهای عضو را رو به پیشرفت توصیف كرد و با اشاره به وجود ظرفیتهای گسترده موجود در كشورهای بزرگ اسلامی از جهت منابع طبیعی خدادادی و نیروی انسانی و نیز بهره مندی از تجربیات علمی و فناوری، ابراز امیدواری نمود با حمایتها و مشاركت فعال كشورهای عضو در نشستهای آتی ساهد تقویت و تحرك بیش از پیش سازمان دی هشت باشیم.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین