»
کد خبر: ۶۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۹
رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه زمینه های گسترش روابط تجاری بین دو کشور ایران و پاکستان فراهم است، گفت:‌ خط لوله گاز صلح از پروژه های مهمی است که به گسترش همکاری های تجاری دو کشور می انجامد.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سفر به ژنو و شرکت در اجلاس بین المجالس ظهر سه شنبه با رئیس مجلس پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

لاریجانی در دیدار با آردار آیاز صدوق با بیان اینکه پاکستان کشور دوست و همراه ایران است گفت:‌منافع دو کشور ایران و پاکستان در هم تنیده شده و قابل جدا شدن نیست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه زمینه های گسترش روابط تجاری بین دو کشور ایران و پاکستان فراهم است یادآور شد:‌ خط لوله گاز صلح از پروژه های مهمی است که به گسترش همکاری های تجاری دو کشور می انجامد.

وی با بیان اینکه درباره مسائل امنیتی منطقه ضرورت دارد مسئولان دو کشور ایران و پاکستان با هم مذاکراتی داشته باشند تاکید کرد: موضوع تروریسم از موضوعات مهم منطقه است که ضرورت دارد مسئولان دو کشور برای حل آن با هم همکاری مشترک داشته باشند.

در ادامه این دیدار آردار آیاز صدوق رئیس مجلس ملی پاکستان نیز بر روابط حسنه دو کشور تأکید کرد وگفت: ما نه تنها همسایه یکدیگر هستیم بلکه مردم پاکستان ملت ایران را برادر خود می دانند.

وی با تاکید بر گسترش روابط پارلمانی، یافتن راهکارهای عملی برای ارتباط گسترده تر پارلمان های دو کشور را ضروری خواند.

آیاز صدوق با بیان اینکه پارلمان پاکستان در دولت قبلی و فعلی بر ارتقاء روابط دو جانبه تأکید دارد تصریح کرد:‌ نخست وزیر پاکستان هم مصمم است که خط لوله گاز صلح هر چه سریعتر تکمیل شود.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا علاقه ای به اجرای پروژه خط لوله گاز صلح ندارد تصریح کرد: اما پاکستان با جدیت این پروژه را پیگیری می کند

رئیس مجلس ملی پاکستان آمریکا را مقصر اصلی گسترش اقدامات تروریستی در منطقه خواند و گفت: در حال حاضر تمام احزاب سیاسی پاکستان علیه تروریسم متحد هستند که امیدواریم باکمک ایران بر این مشکلات فایق آییم، در این زمینه پارلمان پاکستان آماده هرگونه همکاری با ایران است.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین