|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲
»
در دیدار با رئیس مجلس کویت؛
کد خبر: ۶۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳
علی لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس کویت، عملیات‌های تروریستی در سوریه، عراق و افغانستان رو به افزایش خواند و گفت:‌ حل معضلات منطقه نیازمند تصمیمات جمعی است.
رئیس مجلس در حاشیه اجلاس بین المجالس ژنو با مرزوخ الغانم رئیس مجلس کویت دیدار و گفت‌وگو کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با بیان اینکه در حال حاضر عملیات تروریستی در سوریه، عراق و افغانستان در حال افزایش است تصریح کرد:‌ حل معضلات منطقه ای نیازمند تصمیمات جمعی کشورهای منطقه است.

صهیونیست ‌ها پشت صحنه تمام اقدامات تروریستی نقش پررنگی دارند

وی با بیان اینکه با اقدامات نظامی نمی توان موضوع تروریسم را حل کرد ادامه داد:‌ به طور قطع صهیونیست ‌ها پشت صحنه تمام اقدامات تروریستی نقش پررنگی دارند.

لاریجانی بر توسعه همکاری های دو جانبه بین ایران و کویت در زمینه های مختلف اقتصادی و سیاسی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه با حرکت نظامی مشکل سوریه قابل حل نیست تأکید کرد: ‌متأسفانه از ابتدای ناآرامی ها در سوریه به حرف ایران توجهی نکردند که این موضوع تبدیل به ماجراجویی شد.

لاریجانی راه حل مشکل سوریه را راه حل سیاسی خواند و گفت:‌ ما با جنگ فرقه ای در منطقه مخالف هستیم و تلاشمان بر این است که دعوایی بین مسلمانان رخ ندهد.

در ادامه این نشست رئیس مجلس کویت روابط ایران و کویت را برخواسته از ارتباط عمیق دینی، مذهبی و تاریخی دو ملت خواند و تأکید کرد: ما همواره ایران را دوست نزدیک و خوب خود می دانیم و لازم است در این فرصت انتخابات با شکوه در ایران را به شما تبریک بگویم.

رئیس مجلس کویت: برای حل مشکلات منطقه ای روی تدبیر، اقتدار و درایت ایران حساب می کنیم

وی با بیان اینکه امروز نگرانی همه ملت های منطقه را در بر گرفته است تصریح کرد: ‌ما برای حل مشکلات منطقه ای روی تدبیر، اقتدار و درایت ایران حساب می کنیم و معتقدیم این درایت در سایه رهبری جمهوری اسلامی ایران محقق شده است.

رئیس مجلس کویت با تأکید بر اینکه این کشور برای برقراری روابط تنگاتنگ با ایران همواره تلاش کرده است تصریح کرد: ‌بزرگان کشور کویت هم رویکردشان همین است، در شرایط حاضر ما نیاز به تقویت صفوف اسلامی داریم.

وی در پایان بر افزایش همکاری ها و گسترش روابط طرفین تأکید کرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین