|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
»
کد خبر: ۶۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۷
با حکم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، رئیس دفتر جدید روحانیت سازمان عقیدتی سیاسی این وزارتخانه منصوب شد.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدحسین قندهاری - رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع‌- در مراسم معارفه رئیس دفتر روحانیت سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه اگر کار برای رضای خدا باشد، مسئول هیچگاه راضی به مدح و ستایش از طرف دیگران نیست، افزود: در بیان ارزشمندی امام صادق(ع) می‌فرمایند عمل خالص عملی است که هرگز علاقه نداشته باشی تو را حمد و ستایش کنند به جز ذات اقدس الهی.

وی با بیان اینکه انسان با نیت پاک از گرفتاری‌ها رهایی می‌یابد، تاکید کرد: معیار قبولی طاعات در اخلاص عمل است بنابراین همه باید در انجام وظایف، اخلاص را مورد توجه قرار دهند.

قندهاری در ادامه با بیان اینکه فرماندهی معظم کل قوا ارتقای معنویت و بصیرت کارکنان وزارت دفاع را همیشه مورد تاکید قرار داده‌اند، افزود: دفتر روحانیت وظیفه سنگین و خطیری را در تعمیق معنویت‌ و بصیرت‌افزایی کارکنان وزارت دفاع دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع همچنین با بیان اینکه آموزش‌های سازمانی اعم از ابلاغی، تخصصی و ‌مهارت‌افزایی باید در رأس برنامه‌های دفتر روحانیت قرار گیرد، تصریح کرد: روحانیت در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری باید در افق مسائل علمی، رو به رشد و پیشرفت روزافزون باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سامانه جامع نرم‌افزاری سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در اجرای مأموریت‌های سازمانی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، تصریح کرد: تدوین منشور روحانیت باید بر اساس فرامین حضرت امام خمینی(ره) و فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) هرچه زودتر اجرایی شود.

قندهاری، ارتقای تحصیلی روحانیون شاغل در وزارت دفاع را در قالب یک دستورالعمل خواستار شد و افزود: روحانیون شاغل در این وزارتخانه نباید از علم روز عقب باشند. بنابراین دفتر روحانیت باید تلاش ویژه‌ای را برای تحقق این امر به کار گیرد.

وی با بیان اینکه روحیه تدبر و پژوهش باید در بین روحانیون وزارت دفاع نهادینه شود، تاکید کرد:‌ به همین منظور دفتر پژوهش‌های اسلامی در سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع تاسیس شد تا روحانیون بتوانند از این ظرفیت در جهت غنی‌بخشی فعالیت‌ها با مبانی و آموزه‌های دینی و انقلابی بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع همچنین با تاکید بر اینکه جایگاه علمی سازمان عقیدتی سیاسی باید ارتقا یابد، گفت: روحانیون وزارت دفاع باید در راستای مأموریت‌های خطیر و حساس عقیدتی سیاسی، دائما به دنبال تحقیق و پژوهش بوده تا از این طریق بتوانند با جنگ نرم دشمن مقابله همه‌جانبه کنند.

در پایان مراسم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی را به عنوان رئیس دفتر روحانیت سازمان عقیدتی سیاسی معرفی کرد و از تلاش‌های ارزشمند سرپرست این دفتر حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی تقدیر و تشکر کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین