|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
»
کد خبر: ۶۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۸
قائم مقام وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این‌که در صنایع هوایی عقب‌ماندگی زیادی داریم، اظهار کرد: از وزارت دفاع انتظار می‌رود که این عقب‌افتادگی را جبران کند.
سردار سرتیپ مجید بکایی ظهر امروز(سه‌شنبه) در اولین همایش سراسری ضرورت توسعه تسلیحات هواپایه در نبردهای آینده، افزود: عده‌ای معتقد بودند به دلیل برتری هوایی دشمن نیازی به سرمایه‌گذاری در این بخش نیست و در واقع این سرمایه‌گذاری موجب هدر دادن منابع می‌شود، لذا در این بخش پیشرفت کافی نداشتیم که اکنون این عقب افتادگی باید جبران شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر خواسته باشیم این عقب ماندگی را جبران کنیم باید هدف درستی انتخاب کرده و برای انتخاب هدف درست باید به دقت به آینده نگریست پس آینده پژوهی را باید در راس اقدامات خود قرار دهیم.

به گفته بکایی صنایع هوایی کشور باید قابلیت‌ها و فناوری‌های آینده را به خوبی شناسایی کند.

قائم مقام وزیر دفاع گفت: در این راستا سه چالش راهبردی، فضایی، فناوری در مسائل اقتصادی را پیش رو داریم، تهدیدها و فناوری به سرعت در حال تغییر است ما باید با رصد دانش امروز پیش‌بینی کنیم که فناوری‌های آینده چه خواهد بود.

وی همچنین افزود: آمریکا و نظام سلطه دچار تغییر راهبردی شده است. چند سال قبل رایس گفت که آمریکا از اعمال مستقیم قدرت در حال گذار به سمت استفاده از نفوذ غیرمستقیم و پیچیده است. بنابراین نیازی نیست که همه نوع تسلیحات ساخته شود بلکه با ایجاد تاثیر در ذهن افراد می‌توان آنها را هدایت کرد.

بکایی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: ما باید این قابلیت را ایجاد کنیم که تهدید را با تهدید پاسخ دهیم. تغییر راهبردی آمریکا ما را در تعریف اهداف خود دچار چالش می‌کند، آمریکا اکنون از سیستم‌های اتوماتیک مثل هواپیمای بدون سرنشین همچنین ارتقای عملکرد انسان به وسیله هوش مصنوعی استفاده می‌کند که در این راستا باید آمادگی کافی برای مقابله را داشته باشیم.

به گفته وی وزارت دفاع به دنبال این است که فاصله ایده تا محصول را به حداقل برساند.

قائم مقام وزیر دفاع با بیان اینکه رویکرد اصلی وزارت دفاع استفاده از برنامه هسته و شبکه است، خاطر نشان کرد: این شبکه در داخل و خارج وزارت دفاع امتداد دارد. وزارت دفاع باید هسته‌های داخلی را ایجاد کند و در بیرون از وزارت دفاع نیز باید شبکه‌ای تاسیس شود تا به این هسته‌ها کمک کند.

بکایی در پایان گفت: در این راستا پنج دسته از هسته در داخل وزارت دفاع طراحی شده که این دسته‌ها عبارتند از مرکز مطالعات و نوآوری، دفتر نوآوری دفاعی، دفاتر طراحی، مرکز توسعه فناوری و مرکز پژوهشی علم و فناوری.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین