»
کد خبر: ۶۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان با بیان این که ذات جریان استکباری معجونی از حق و باطل است، اظهار کرد: باید در مقابل آمریکا استراتژی "تجزیه و تغذیه" را به کار برد.
مجید محتشمی  با بیان این‌که با استفاده از استراتژی "تجزیه و تغذیه" می‌توان در مقابل مواضع فرازونشیب‌های آمریکا، منافع ملی خود را حفظ کنیم، خاطر نشان کرد: باید جنبه‌های مختلف جریان استکبار را تجزیه کرده و آن قسمتی را که با منافع ما سازگاری دارد را دنبال کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: ایران اکنون به یک قدرت اول در خاورمیانه تبدیل شده و آمریکا نیز که قدرت اول جهان است، در خاورمیانه نیازمند تعامل با ایران است. اکنون آمریکا به این امر واقف است و به دنبال رویه صلح ‌جویانه در قبال ایران است.

دبیرکل حزب آزادی با اشاره به این‌که اکنون فرصت دیپلماتیک برای جمهوری اسلامی ایران فراهم شده است، تصریح کرد: نباید با شتاب‌زدگی وارد مذاکرات شد، بلکه باید با زبانی دیپلماتیک و قدرتمندانه در مذاکرات حضور پیدا کنیم.

محتشمی همچنین با بیان این‌که آمریکا خوی برتری طلبی و فزون‌خواهی دارد، تاکید کرد: اگر با زبانی ذلیل‌وار وارد مذاکرات شویم، آمریکا سوءاستفاده خواهد کرد، بنابراین باید با ادبیاتی مدبرانه و با صلابت وارد مذاکرات شویم و از منافع ملت ایران، ملت‌های مسلمان و ملت‌های مظلوم دفاع کنیم.

این فعال سیاسی در پایان گفت: ما باید به آمریکا بفهمانیم که ایران دارای هژمونی است و آمریکا باید با موضع برابری در مذاکرات حضور یابد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین