|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۵۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶
تهران-فيلم كوتاه «حنانه»به كارگرداني داريوش غذباني و از محصولات انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس در پنجاه و پنجمين جشنواره بيلبائو اسپانيا پذيرفته شد.
جشنواره بيلبائو يكي از معتبرترين و مهترين جشنواره هاي سينمايي است كه در فيلم هاي بلند و كوتاه در بخش هاي مختلف آن به رقابت مي پردازند. اين جشنواره از ۱۵ تا ۲۲ نوامبر (۲۴ آبان تا آذر ماه ) در اسپانيا برگزار خواهد شد. «حنانه» قرار است به زودي در بخش بين المللي جشنواره فيلم كوتاه تهران و جشنواره فيلم كودك و نوجوان اصفهان نيز به نمايش درآيد.



«حنانه» چندي پيش جايزه بهترين كارگرداني در جشنواره بارسلونا را از آن خود كرد. اين فيلم جايزه بهترين دستاورد فني (تصويربرداري) و تنديس بهترين فيلمنامه جشنواره رويش را نيز كسب كرده است. جايزه بهترين فيلم ، بهترين تهيه كننده و تصويربرداري از جشنواره پروانه هاي ايثار (امور شاهد) و لوح تقدير و رتبه سوم بخش داستاني جشنواره وارش از ديگر افتخارهاي كسب شده توسط اين فيلم است.

فيلم كوتاه «حنانه» داستان تك‌تيرانداز عراقي است كه در ساختماني در خرمشهر به كمين نشسته و رزمندگان ايراني را به شهادت مي رساند. او قصد دارد يك پرستار ايراني، يك رزمنده، يك زن عرب و يك دختر بچه را به شهادت برساند كه با مساله اي انساني مواجه مي شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین