|
|
امروز: پنجشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۴۸۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۲:۱۴
ناصر چشم آذر سازنده موسیقی متن «خواهران غریب» گفت: موسیقی فیلم کودک در ایران وضع مناسب و امیدوار کننده‌ای دارد و در سال‌های اخیر کارهای خوبی را در سینمای کودک شنیده‌ام.

 به نقل از ستاد خبري بيست و هفتمين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان، «ناصر چشم آذر» آهنگساز و موسیقیدان  درباره خاطراتی که از موسیقی فیلم «خواهران غریب» به  یاد دارد، گفت: بهترین خاطرتی که از زمان ساخت موسیقی این فیلم به یادم مانده به حدود 50 نفر از  فرزندان شهدای دفاع مقدس مربوط می‌شود چراکه برای ساخت این اثر افتخار همکاری با این فرزندان شهید که حدود 30 نفر از آن‌ها دختر بودند نصیب من شد.

وی در این باره ادامه داد: در تمام مدتی که با این بچه‌ها تمرین می‌کردم احساس خوبی  داشتم که این احساس هنوز پس از گذشت سالیان سال در من وجود دارد. ما برای انجام کار کُر این موسیقی به حضور 40 – 50 نفر از کودکان دبستانی نیاز داشتیم که از طرف حوزه هنری آدرس چند دبستان شاهد داده شد که ما به این مدارس رفتیم و از  میان بچه‌ها تعدادی را برای این کار انتخاب کردیم. 
 
این هنرمند ادامه داد: مخاطب باید درباره دلیل اینکه چرا از این کار و یا دیگر کارهای من استقبال شده و برای همیشه در ذهن آن‌ها مانده است صحبت کند. مثلا گفته شود که موسیقی متن یک فیلم چه چیزی در خود داشته که مردم به آن علاقه‌مند شده‌اند. به عبارتی دیگر ترجیح می‌دهم مخاطب درباره این موضوع صحبت کند تا اینکه خودم به توضیح درباره دلایل موفقیت یکی از آثارم بپردازم. 

چشم‌آذر درباره تفاوت موسیقی فیلم کودک با بزرگسال، توضیح داد: هر فیلمی با فیلم دیگر تفاوت موسیقایی دارد. موسیقی کودک با موسیقی بزرگسال تفاوت‌های اساسی دارد و از سوی دیگر سوژه‌های فیلم‌ها، تفاوت موسیقایی بین فیلم‌ها را به دنبال می‌آورند. این در حالی است که خواسته‌های کودکان و رده سنی آن‌ها، در ایجاد نوع موسیقی کودکان تاثیرگذار است. 

این آهنگساز اظهارکرد: از بین آثار موسیقایی کودکان، از کارهای آقایان مهرداد جهان‌فر، کمال طراوتی و فردین خلعتبری همیشه لذت بردم و می‌پسندم.  

چشم آذر به وضعیت موجود موسیقی فیلم کودک در ایران اشاره کرد و افزود: موسیقی فیلم کودک در  ایران وضع مناسب و امیدوار کننده‌ای دارد و در سال‌های اخیر کارهای خوبی را در سینمای کودک شنیده‌ام.

وی در پایان صحبت‌هایش با اشاره به برپایی بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان،  گفت: تداوم و اثرگذاری این جشنواره مورد توجه من است و به برگزارکنندگان ان تبریک می‌گویم.  

گفتني است؛ بیست‌وهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان با گرامی‌داشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا، از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه برگزار خواهد شد. /ص
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین