کد خبر: ۵۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱
جشنواره فيلم هاي ايراني با همكاري خانه فرهنگ جمهوري اسلامي ايران در بمبئي و انجمن فيلم وايزك به مدت سه روز در دانشگاه آندرا در شهر وايزك در جنوب هند برگزار شد.
در اين جشنواره طبق برنامه فيلم هاي آسمان دوست داشتني اثر داريوش مهر جويي، اينجا بدون من اثر بهرام توكلي، كودك و فرشته اثر مسعود نقش زاده، ارتباط خانوادگي اثر نادر مقدس و چهل سالگي اثر علي رضا رييسيان در تالار نمايش آن دانشگاه براي علاقمندان به نمايش در آمد.

مسوول خانه فرهنگ جمهوري اسلامي ايران دربمبئي درمراسم اختتاميه جشنواره فيلم ايران در شهر وايزك هند گفت : سينماي اصيل ايران در پرتو ارزشهاي اعتقادي مسير تعالي انسان را به تصوير مي كشد.

مهدي حسنخاني با اشاره به ويژگي هاي ساختاري و موضوعي سينماي ايران پس از انقلاب و موفقيت هاي بين المللي آن افزود: سينماي اصيل ايران همواره تلاش دارد در پرتو ارزشهاي اعتقادي و ديني، مسير رشد و تعالي و توفيقات انسان را به تصوير كشد.

وي با اشاره به تقارن ايام تجاوز رژيم بعث صدام به ايران اسلامي، تولد سينماي دفاع مقدس را از ديگر گونه هاي موفق سينماي ايران برشمرد و خاطر نشان كرد: در اين گونه از آثار ايراني نيز شاهد روايت رشادت ها و فداكاري هاي شخصيت هاي برگرفته از متن جامعه هستيم.

وي در قبال قهرمان پروري هاي غير واقعي سينمايي چون هاليود افزود: امروزه بيش از گذشته جهان از نوع نگاه انساني و معنويت و ارزشي كه به نظر لازمه محتواي آثار سينمايي است نيازمند است كه بيشتر مورد پسند و پذيرش مخاطب قرار دارد.

دكتر راجو رييس دانشگاه آندرا نيز با تمجيد از سينماي ايران ازحمايت خانه فرهنگ ايران در برگزاري اين جشنواره تقدير و تشكر كرد.

پركاش رائو دبير انجمن فيلم وايزك نيز آثار سينمايي ايران را داراي بهترين نمونه روابط و ارزشهاي انساني دانست كه به لحاظ فني در سطح بالايي ساخته و پرداخته شده است.

برخي صاحبنظران و شخصيت هاي سينمايي نيز در اين مراسم به ايراد سخن در باره مزاياي فيلم هاي ايراني پرداختند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین