|
|
امروز: دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۵۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱
سردار کمالی معاون نیروی انسانی ستاد کل نیرو های مسلح در خصوص سربازی زنان گفت: ستاد کل برنامه ای دراین خصوص ندارد .
سردار  موسی کمالی در اولین کنگره شعر سرباز، درباره کاهش تعداد مشمولان در کشور، گفت: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بررسی را انجام داده که منجر به ایجاد شبهه در خصوص وضعیت آینده خدمت سربازی در افکار عمومی شده که براساس آن رویکردهای این خدمت در جهان مورد بررسی قرا گرفته است.

او گفت: در حقیقت مجلس، تحقیق و آسیب شناسی در این زمینه را انجام نداده تا وضعیت فعالیت سربازی را مورد بررسی قرار دهد و براساس آن الگوی مناسبی را پیشنهاد کند.

آسیب شناسی در مورد سربازی


معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در جمهوری اسلامی ایران با توجه به مقتضیات زمان، تهدیدات و وضعیت سوق الجیشی باید تحقیقات کاملی انجام شود که صرفا جمع آوری اطلاعات نباشد البته این اقدام در ستاد کل به منظور آسیب شناسی خدمت سربازی در حال انجام است. مشمولان و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و بالاترمی توانند در خصوص افزایش بهره وری خدمت سربازی، آسیب شناسی کنند که این پژوهش، بخشی یا تمام خدمت آنان محاسبه شده و کارت پایان خدمت به آنها ارائه خواهد شد؛ این در حالی است که در طول تحقیق، ستاد کل نیز به آنان کمک های لازم را ارائه خواهد داد.

تغییرات در کوتاه مدت عملی نیست/غائبین زودتر مراجعه کنند


کمالی گفت: آنچه برای مردم مهمه، اجرای قوانین فعلی است؛ تغییرات در این قوانین به زودی انجام نمی شود و زمان این تغییر نیز در کشور مشخص نیست بنابراین جوانان هرچه سریعتر خود را برای خدمت معرفی کنند تا مشمول غیبت نشوند.
او در خصوص غائبین نیز گفت: کسانی که به موقع برای انجام خدمت سربازی مراجعه نمی کنند دو دسته هستند، دسته اول کسانی که در سال های بعد به عنوان مشمول غائب مراجعه می کنند و دسته دوم که 7 تا 8 درصد هستند به دلیل عدم مراجعه، مرتکب غیبت می شوند این در حالی است که 25 درصد مشمولان در زمان مقرر حاضر نمی شوند.
معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: از آنجا که متولیدن 55 به بعد، مشمول سربازی محسوب می شوند، تعداد غائبین نیز قابل توجه است.

ارگان ها برای امریه بازنگری می شوند


کمالی درباره کاهش امریه ها به دلیل کاهش موالید، گفت: در گذشته 70 هزار نفر سرباز را به دستگاه های دولتی اعزام می کردیم، بخشی از این افراد برای حفاظت فیزیکی و بخشی دیگر برای فعالیت های تخصصی بکارگیری می شدند اما به تازگی بازنگری از سهمیه دستگاه های دولتی انجام دادیم که براساس آن 130 بنیاد و سازمان در کشور وجود دارد که از خدمت سربازان استفاده می کنند.

براساس برنامه ستاد کل، سهمیه دستگاه های دولتی که از سربازان به خوبی استفاده نکردند کاهش و یا متوقف خواهد شد، این در حالی است که تاکنون 40 سازمان مورد بررسی قرار گرفتند.به سازمان هایی از جمله هیئت های علمی، سرباز معلم و سربازان جهاد دانشگاهی همچنان واگذاری انجام می شود و در صورت ضرورت دستگاه های جدید نیز اضافه خواهند شد.

معافیت دو برادری اجرا نمی شود

معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین در خصوص معافیت دو برادری گفت: از آنجا که هم اکنون سربازان بدون پذیرش کنکورمی توانند ادامه تحصیل دهند و کاهش موالید معافیت دو برادری اجرا نمی شود؛ در حالیکه تاکنون 440 هزار نفر از این معافیت استفاده کرده اند.

برای سربازی زنان برنامه ای نداریم


کمالی در پاسخ به سوال در خصوص سربازی زنان در کشور، گفت: ستاد کل برنامه ای دراین خصوص ندارد و تنها از همکاری خواهران بسیج بصورت داوطلبانه استفاده می کنیم.

حقوق سربازان متاهل افزایش می یابد

وی در خصوص افزایش حقوق سربازان اظهار داشت: حقوق سربازان براساس 40 تا 90 درصد حقوق کارکنان است اما این قانون در صورت تامین بار مالی آن به اجرا در خواهد آمد.
معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: امسال حقوق سربازان متاهل که شامل حق تاهل و فرزندان بود همانند پرسنل پرداخت شده است.
به گفته کمالی، حق فرزندان برای سربازان متاهل 81 هزار تومان است که پرداخت شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین