|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۵۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹
تیم ملی کاراته بانوان ایران به دلیل رعایت نکردن حجاب در رقابت های همبستگی کشورهای اسلامی از دور رقابت ها حذف شدند.
در حالی که همیشه تلاش بر این بوده تا ورزشکاران زن ایرانی با حجاب در رقابت های مختلف شرکت کنند و حتی به دلیل اصرار بر رعایت حجاب بسیاری از ورزشکاران زن ایرانی از حضور در میادین بین المللی بازماندند این بار یک ماجرای برعکس اتفاق افتاده است که چندان باور پذیر نیست: «تیم ملی کاراته بانوان ایران به علت عدم رعایت حجاب از بازی های همبستگی کشورهای اسلامی حذف شدند.» واقعا ماجرا عجیب است، زنان کاراته کای ایرانی به دلیل بدحجابی از سوی مسئولان برگزاری رقابت ها حذف شدند! مرضیه اکبرآبادی معاون وزیر ورزش و جوانان در امور بانوان در این باره گفت: «هیچ تماسی با کاروان ایران در اندونزی نداشتیم و فقط از روابط عمومی فدراسیون کاراته سوال کردم که چرا از پوشش مصوب استفاده نکرده‌اند.»

گویا معاون وزیر ورزش و جوانان نیز چندان از این اتفاق آگاهی ندارد.  البته بهرام افشار زاده دبیرکل کمیته ملی المپیک از اینکه معاون وزیر ورزش در حوزه بانوان در مورد حجاب تیم ملی کاتا با او تماس نگرفته ابراز ناراحتی کرد. وی به تسنیم گفته است: «وقتی فدراسیون جهانی کاراته یک حجاب بخصوص را تعریف کرده نباید آن را تغییر دهیم. فکر نمی‌کنم حجاب بانوان ایرانی مشکلی داشته باشد. من در جریان اتفاقات نبودم و همین‌جا مسائل را متوجه شدم. نکته اینجاست که روز گذشته بانوان ما با همین حجاب در مسابقات شرکت کردند و نمی‌دانم چرا امروز به این موضوع ایراد گرفتند.»

مهسا افسانه ملی پوش کاراته ایران نیز گفت: «این برای اولین بار است که می‌بینم تیمی شایسته قهرمانی است اما بدون مدال به کشور باز می‌گردد. در عمرم چنین چیزی ندیده بودم که از صدقه سری یک سرداور ایرانی آن را هم دیدم. متاسفانه سرداور ایرانی قبل از مسابقه به ما نگفت که نوع پوشش‌مان چه ایرادی دارد و اگر ایراد دارد چطور باید آن را برطرف کنیم. »

منبع:سایت جام ورزشی

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
Amin
|
UNITED STATES
|
۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
0
0
به دلیل تصمیم گیری خودسر و نابخردانه و سلیقه ای باید خانم اکبرابادی برکنار بشه و شخص لایقی جاش بیاد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین