افزایش تعهد زوجین و تحکیم بنیان خانواده
کد خبر: ۵۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶
دبیرکل جامعه فاطمیون با اشاره به سریال‌های شبکه‌های ماهواره‌ای، گفت: این شبکه‌ها تلاش می‌کنند روابط جنسی نامشروع را نه تنها بین افراد مجرد و حتی بین متاهلان، عادی جلوه دهند و زشتی این اعمال را در ذهن آنان کمرنگ کنند.
فاطمه رحیمی افزود: زمانی که افراد به طور مداوم در معرض برنامه‌های مروج بی‌عفتی باشند، به مرور این کار برای آنان عادی می‌شود. بدین ترتیب مردانی که قید و بند دینی ندارند، به زنان خود خیانت می‌کنند و برخی از زنان آنها در صدد انتقام برمی‌آیند و به انسان‌های فاسدی تبدیل می‌شوند.

خیانت و بی‌عفتی مغایر با فطرت انسان است

این فعال حوزه زنان در ادامه گفت: تعهد به همسر یک امر غریزی و فکری است که نه تنها بین انسان‌ها، بلکه در میان بسیاری از حیوانات نیز وجود دارد. در داستان حضرت یوسف (ع) و زلیخا نیز با اینکه مردم مصر بت پرست بودند، ولی نحوه برخورد زلیخا با حضرت یوسف (ع) از نظر آنان مذموم بود؛ چرا که خیانت و بی‌عفتی مغایر با فطرت انسان است.

وی با بیان اینکه تعهد نسبت به زوج در بین انسان‌ها معنای عمیق و روشن‌تری می‌یابد، اظهار کرد: همه ادیان الهی به عفت و پاکدامنی زن و مرد و پرهیز از خیانت به همسر توصیه کرده‌اند. این در حالیست که پس از ارائه نظریه فروید مبنی بر اینکه ریشه همه عقده‌های روانی، مسائل جنسی است. بی‌اخلاقی درجوامع غربی رواج یافت و زشتی و خیانت به همسر کمرنگ شد.

رحیمی با بیان اینکه خداوند خوبی‌ها و بدی‌ها را به انسان الهام کرده است، گفت: مهم تربیت افراد است، چرا که از این طریق ویژگی‌های فطری افراد، امکان فعلیت پیدا می‌کند.

دبیرکل جامعه فاطمیون با اشاره به رویکرد قرآن نسبت به زنان و مردان فاسد، اظهار کرد: پیوند زناشویی و نکاح افراد فاسد با مومنین حرام است؛ چرا که خداوند به این وسیله می خواهد از توسعه و گسترش خانواده‌های ناسالم و نسل ناپاک جلوگیری کند.

رحیمی در پایان تاکید کرد: لازم است به جوانان هدف واقعی از ازدواج آموزش داده شود؛ چرا که با ازدواج نباید تنها به دنبال ارضای امیال جنسی خود باشند چون ازدواج مفهوم وسیعتر و عمیق تری دارد. علاوه بر آن رسانه‌ها باید بازگشت انسان‌ها به فطرت پاک را تبیین کنند، ضمن اینکه خانواده‌ها دقت کنند جوانان به دنیال شبکه‌های ماهواره‌ای نروند و آنان را نسبت به عوارض تماشای برنامه‌های این شبکه‌ها آگاه کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین