|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰
»
در پی آغاز بکار نخستین سفیر رژیم صهیونیستی در عشق‏‌آباد
کد خبر: ۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۴
رئیس جمهور ترکمنستان در پی آغاز به کار رسمی نخستین سفیر رژیم صهیونیستی، طی فرمانی «آتا سرداراف» را به سمت سفیر این کشور در تل‏آویو منصوب کرد.
رئیس جمهور ترکمنستان در پی آغاز به کار رسمی نخستین سفیر رژیم صهیونیستی، طی فرمانی «آتا سرداراف» را به سمت سفیر این کشور در تل‏آویو منصوب کرد.

خبرگزاری رسمی ترکمنستان روز چهارشنبه با انتشار متن کامل مذکور رئیس جمهور این کشور مبنی بر تعیین سفیر جدید ترکمنستان در اسرائیل، تصریح کرد که نامبرده همزمان سفیر ترکمنستان در آنکارا ترکیه نیز انجام وظیفه خواهد کرد.

این گزارش حاکی از آن است که رئیس جمهور ترکمنستان همچنین در فرمان دیگری «چنار رستم وا» که پیشتر سفیر این کشور در دوشنبه بود به عنوان سفیر جدید ترکمنستان در پکن معرفی شده‏ است.

لازم به ذکر است که عشق‏‌آباد و تل‏آویو در سال 1992 میلادی روابط دیپلماتیک خود را آغاز کردند و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سال 2009 میلادی تصمیم گرفت، سفارتخانه دائم این رژیم را با تعیین سفیر خود در ترکمنستان افتتاح کند.

به این ترتیب رژیم صهیونیستی پس از باکو پایتخت آذربایجان، دومین سفارت خود را در نزدیکی مرزهای ایران در عشق‏‌آباد افتتاح می‏‌کند.

اسرائیل در کشورهای منطقه همچون افغانستان، پاکستان، عراق و ارمنستان فاقد نمایندگی دیپلماتیک است.

«شمی تزور» (ShemiTzur)، نخستین سفیر اسرائیل در عشق‌آباد، روز 29 خرداد 1392 استوار نامه خود را به «قربان‌قلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان تقدیم کرد و فعالیت خود را رسما در عشق‏‌آباد آغاز کرد.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین