»
کد خبر: ۴۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶
سیزدهمین نشست سازمان همکاری شانگهای روز جمعه با حضور رئیس جمهور چین و مقامات ارشد کشورهای عضو گروه یورو-آسیا، در بیشکک آغاز شد.
محور اصلی این نشست تقویت بیشتر روابط کشورهای همسایه و همکاری‌های کاربردی در میان شش کشور عضو سازمان همکاری شانگهای و همچنین هماهنگی در میان این کشورها در موضع‌گیری در خصوص مسائل مهم بین‌المللی و مسائل منطقه‌ای، است.

قرار است شی جین‌پینگ رئیس جمهور چین در این نشست سخنرانی کند؛ از زمان روی کار آمدن شی‌ جین‌پینگ در ماه مارس، این اولین مرتبه‌ای است که وی در خصوص سیاست‌های چین به تفصیل سخن می‌گوید.

همچنین انتظار می‌رود مقامات شرکت کننده در نشست شانگهای بیانیه‌ای مشترک تدوین، چندین سند را تصویب، کنفرانس خبری برگزار و بر امضای چندین توافقنامه همکاری در زمینه فناوری نظارت کنند.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از بیشکک، سازمان همکاری شانگهای سال 2001 در شهر شانگهای تاسیس شد. اعضای این گروه چین، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان هستند.

هند، افغانستان، ایران، مغولستان و پاکستان نیز به عنوان عضو ناظر و بلاروس، سریلانکا و ترکیه به عنوان شرکای گفتگو در این سازمان فعالیت می‌کنند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین