|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۰
کد خبر: ۴۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱
تهران- پنجمين نمايشگاه جشنواره زنان و زندگي شهري به حضور اين گروه از جامعه در عرصه هاي مختلف اجتماع و زندگي از نگاه عكاسان پرداخته است.
پنجمين جشنواره زنان و زندگي شهري به موضوعاتي چون «زنان و زندگي اجتماعي»، «زنان و شهرنشيني»، «زنان و خانواده»، «زنان و فرهنگ و تعليم و تربيت» و «زنان و توانمندي‌هاي فرهنگي - اجتماعي» از نگاه عكاسان اختصاص داشت.
از ميان آثار ارسالي ۸۸ اثر به بخش نمايشگاهي اين رقابت هنري راه يافته اند كه از ميان آنها ،نام «محمدرضا علي‌ مددي» و «احمد معيني ‌جم» عكاسان خبرگزاري ايرنا ديده مي شوند كه هر كدام به ترتيب با ۵ و ? عكس بيشترين تعداد آثار راه يافته به اين نمايشگاه را به خود اختصاص داده اند.البته سهم عكاسان ايرنا تنها محدود به اين دو نفر نيست و «مرضيه سليماني» نيز با عكسي از ويولن سل نوازي يك بانوي هنرمند برروي سن تالار وحدت در اين نمايشگاه حضور دارد.
دريكي از تصاوير«محمدرضا علي مددي»،تيم فوتبال بانوان با پوشش كامل در زمين چمن ورزشگاه آزادي در حال تمرين هستند در حاليكه تعدادي از بازيكنان تيم ملي فوتبال مردان نيز در همين كادر ديده مي شوند كه در حال تمرين هستند و حتي برخي از بازيكنان نيم نگاهي نيز به آن سوي زمين و تمرين تيم فوتبال بانوان سوي دارند.
خالق اين تصوير درباره اين اثر گفت:شايد اين صحنه ديگر تكرار نشود.درواقع در يك لحظه توانستم تمرين تيم زنان و مردان را در قاب دوربين به تصوير بكشم ،چرا كه بعد از آن عكاسان را از كنار زمين خارج كردند.
دوربين «حمزه محمدحسين» زنان و دختراني را در تشييع جنازه شهيدي گمنام از هشت سال دفاع مقدس را نشان ميد هد كه برروي تابوت اين شهيد پيچيده شده در پرچم سه رنگ ايران نوشته محل دفن عسلويه ،پارس جنوبي.
«حميد سبحاني» در تصويرخود زن هنرمندي را نشان مي دهد كه با كلاهي بر سر بر داربست فلزي اي ايستاده است و با دقت در حال تكميل نقاشي ديواري يكي از خيابان هاي شهر است.
آمنه بهرامي زني كه به خاطر اسيدپاشي مردي جوان، زيبايي چهره خود را از دست داد و دادگاه وي تا مدت ها به سوژه داغ رسانه هاي خبري تبديل شده بود از ديگر تصاويراين نمايشگاه است. وي در حاليكه عكسي از گذشته خود و قبل از اسيدپاشي را مقابل دوربين گرفته است در قاب عكس ديده مي شود.
«محمد صالح شريفي» نفر اول اين دوره از جشنواره عكس «زنان و زندگي شهري» است.وي در تصويري كه به نظر مي رسد مربوط به روز انتخابات رياست جمهوري خردادماه امسال است،دستاني از زنان ميانسال با لباس هاي محلي را در قاب دوربين قرار داده كه در حاليكه شناسنامه هاي خود را در دست دارند،در صف راي گيري ايستاده اند.
علاوه بر موضوعاتي كه به آنها اشاره شد،تصاويرعرضه شده دراين نمايشگاه زنان جامعه را در نقش هاي مختلف اجتماعي چون همسري،مادري،معلمي و هزاران شغل و جايگاه مختلف ديگر و فعاليت هاي اثرگذار به تصويركشيده اند.
تصوير زن جواني به همراه فرزندش در حال پريدن از آتش مراسم سنتي چهارشنبه سوري ،زنان درنهضت سوادآموزي و يا لباس هلال احمر و حتي در مراسم فارغ التحصيلي از دانشكده علوم انتظامي به عنوان پاسداران نظم و قانون در جامعه همه و همه از ديگر سوژه هايي بود كه مورد توجه عكاسان شركت كننده دراين جشنواره قرار گرفته است.
مراسم معرفي برگزيدگان پنجمين جشنواره عكس زنان و زندگي شهري يكشنبه ۲۴ شهريورماه ۹۲ در باغ موزه قصر تهران برگزار شد و طي آن از«محمدصالح شريفي» به عنوان نفر اول،«احمد معيني‌ جم» نفر دوم و «آنيتا حسن‌عليزاده» برگزيده سوم تقدير شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین