کد خبر: ۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲
اولین هفته و جشنواره دوستی زنان ایران و تاتارستان امروز و با حضور هیأتی از مسئولان، صاحبنظران و هنرمندان زن ایرانی افتتاح شد.
اولین هفته دوستی زنان ایران و تاتارستان امروز در شهر قازان پایتخت این جمهوری افتتاح شد.

در این جشنواره هیأتی از مسئولین و صاحبنظران و هنرمندان زن ایرانی در این برنامه به نمایندگی از زن جامعه ایرانی حضور خواهند داشت میزبان این برنامه در جمهوری تاتارستان وزارت فرهنگ این جمهوری است و در حقیقت در پی حضور هیئتی از وزارت فرهنگ تاتارستان در ایران و مذاکراتی که صورت گرفت از سوی طرف تاتاری برای برگزاری هفته دوستی زنان ایران و تاتارستان اعلام آمادگی شد.

در مدت یک‌هفته حضور هیأت ایرانی برنامه‌‌هایی برگزار خواهد شد که این برنامه‌ها شامل برگزاری نمایشگاه هنرهای بانوان ایرانی خواهد بود که در سه رشته میناکاری، معرق کاری و تذهیب با حضور بانوان هنرمند این رشته برگزار خواهد شد و همزمان این بانوان در آنجا به اجرای زنده برنامه خود خواهند پرداخت.

در بخش دیگر نمایشگاهی نمایشگاه مد و لباس را خواهیم داشت که در دو بخش خواهد بود در بخش اول لباس و پوشش سنتی اقوام ایرانی را به نمایش خواهند گذاشت و در بخش دیگر لباس‌های جدید و امروزی با نمادهای اسلامی و ایرانی را عرضه خواهیم کرد و به این منظور دو نفر از طراحان داخلی در حوزه لباس‌های سنتی و لباس‌های جدید حضور خواهند داشت.

حضور طراحان مد و لباس اسلامی و ایرانی از کشورمان این فرصت را فراهم می‌کند تا بین طراحان ایرانی و تاتار تعامل و تبادلات فرهنگی صورت بگیرد و زمینه همکاری‌های بیشتر را درآینده فراهم کند.

در این هفته همچنین قرار است تفاهم‌نامه همکاری بین دفتر اداره کل امور بانوان سازمان و فرهنگ ارتباطات اسلامی ایران و اتحادیه کل زنان مسلمان تاتارستان منعقد شود.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین