|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۴۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۶
چنین قوانینی از آن جهت به مسلمانان فشار وارد می کنند که آنان یا باید قید رفتن به مدرسه را بزنند و یا حجاب اسلامی خود را کنار بگذارند.
الیزا بنیاویس انوی فعال حقوق مسلمانان در هلند با اشاره به وضعیت سخت زنان مسلمان در هلند و سایر کشورهای اروپایی گفت: در روزهای اخیر وضعیت زنان مسلمان در کشورهای اروپایی سخت تر شده است. داشتن حجاب اسلامی از هفته گذشته برای دختران مسلمان در بلژیک ممنوع شده و در فرانسه نیز همواره قوانین سختی برای دانش آموزان محجبه وجود دارد.

 وی خاطرنشان کرد: چنین قوانینی از آن جهت به مسلمانان فشار وارد می کنند که آنان یا باید قید رفتن به مدرسه را بزنند و یا حجاب اسلامی خود را کنار بگذارندبنیاویس، با اشاره به اینکه از سوی گروه های سلفی اسکن در هلند تهدید به مرگ شده، افزود: برخی از زنان ایرانی و کشورهای مسلمان تصورات اشتباهی از دنیای غرب در ذهن خود داشته و برای زندگی در کشورهای اروپایی و آمریکایی و از جمله هلند که کشور خود من نیز هست اشتیاق بسیاری از خود نشان می دهند.

 این بانوی فعال حقوق زنان ادامه داد: اشتیاق این زنان پس از مدت کوتاهی زندگی در کشورهای غربی به یاس تبدیل شده و آنان بار دیگر به فکر بازگشت به ایران و کشور خود می افتند، چرا که هر انسانی به برخی محدودیت ها و قوانین محدودکننده احتیاج داشته و آزادی بی حد و حصر هیچ گاه روح انسان را ارضاء نمی کند.

 این اندیشمند هلندی که پیش از مسلمان شدن به هیچ دینی اعتقاد نداشته است، درباره واکنش والدین خود پس از گرایش به اسلام گفت: پدر و مادرم در ابتدا با مسلمان شدن من مخالف بوده و از این مساله ناراحت بودند، چرا که در هلند اخبار خوبی در رسانه های گروهی در مورد مسلمانان پخش نمی شود و متاسفانه مهاجران مسلمان از برخی کشورهای اسلامی که قصد اشاره به اسامی آنان را ندارم نیز با افراطی گری‎های خود به برداشت منفی مردم از مسلمانان دامن می زنند.

 بانوی فعال حقوق مسلمانان در هلند ادامه داد: ملاقات با شوهر ایرانی من تصور والدینم را نسبت به مسلمانان تغییر داده و هم اکنون آنان نه تنها از مسلمان شدن من ناراحت نیستند بلکه نسبت به این مساله ابراز خوشحالی نیز می کنند، چرا که می بینند که بعد از مسلمان شدن به انسان بهتری تبدیل شده و رابطه بهتری با آنان برقرار کرده ام.

منبع : شبکه یران
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین