|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۳۸۴۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۹
نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در مورد کارگران معدن و حقوق آنها پیش از آنکه وزیر کار مورد سوال قرار گیرد باید وزیر صمت و شرکت‌های پیمانکاری در خصوص بهبود شرایط، کار پاسخگو پاشند آیا مگر اینها از فروش ذغال سنگ سود نمی‌کنند.

رییس کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: عاملان به وجود آمدن حادثه کارگری معدن طبس باید شناسایی شده و برای عبرت دیگران با گیوتین اعدام شوند.

« علیرضا منادی» که در همایش آموزشی «ارتقا فرهنگ ایمنی نیازمند مشارکت عمومی» که با حضور مسئولان ایمنی واحدهای صنعتی و تولیدی آذربایجان شرقی برپا شده بود، سخن می‌گفت با اشاره به اینکه رعایت ایمنی در چنین واحدهایی یک موضوع مهم و آشکار است اظهار داشت: کاملا مشخص است واحد معدنی که چندین متر زیر زمین فعال است با مشکل خروج گاز روبرو خواهد بود و باید پیش بینی‌های لازم و ایمنی متناسب با آن از قبل پیش بینی و اقدام لازم در خصوص آن انجام می‌شد.

منادی با بیان اینکه حقوق هفت میلیون تومان برای کارگران زحمت‌کش ظلم است، اظهار داشت: حقوق و دستمزد کارگرانی که زیر زمین و در آن شرایط سخت مشغول کارند بایستی ده برابر دیگر کارگران باشد.

نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در مورد کارگران معدن و حقوق آنها پیش از آنکه وزیر کار مورد سوال قرار گیرد باید وزیر صمت و شرکت‌های پیمانکاری در خصوص بهبود شرایط، کار پاسخگو پاشند آیا مگر اینها از فروش ذغال سنگ سود نمی‌کنند.

منادی تاکید کرد: در مورد وضعیت و حادثه معدن طبس باید مسایل در ارتباط با رعایت ایمنی کار با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستور ایمنی از بدو تولد انسان مورد توجه بوده است، گفت: خداوند متعال از اول زندگی ایمنی را به عنوان یک لطف در وجود انسان نهادینه کرده و بدین لحاظ اهمیت آن بخوبی آشکار است.

منادی نقش مسئولان ایمنی را در واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی بسیار برجسته و مهم خواند و گفت: مسئولان ایمنی باید محیط را آگاهانه به خوبی ببینند و نکات ضعف را به موقع گوشزد کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان ایمنی نباید نسبت به آموزش بی‌تفاوت باشند، توجه به آموزش‌های به روز و آنلاین را ضروری خواند و گفت: یکی از اصلی‌ترین مباحث آموزش در حوزه ایمنی کار این است که این آموزش‌ها بصورت طرح مباحث کیس ریپورت و انتقال تجربیات توسط مسئولان ایمنی انجام پذیرد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی وظایف مسیولان ایمنی را در تامین امنیت جان انسانها و ایجاد محیط امن کار مهم خواند و گفت: تحقق رشد اقتصادی در برنامه‌های پنج‌ساله با ایجاد بهره وری در تولید حاصل می‌شود و تولید زمانی می‌تواند به این هدف دست یابد که ایمنی محیط کار به خوبی تامین شده باشد.

منادی افزود: کارگران با اطمینان از محیط امنی که احساس می‌کنند برای آن‌ها فراهم شده است می‌توانند به کار و فعالیت بهینه بپردازند لذا مسئولان ایمنی باید وظایف خود را در این زمینه با دقت انجام و گزارش‌های خود را به موقع ارایه دهند و اگر هم در این دنیا مورد بازخواست قرار نگیرند حتی اگر اعمال دینی خود را درست انجام داده باشند در آخرت به جهت اینکه مسبب مرگ انسانهایی بوده‌اند پاسخگو خواهند بود.

وی با قدردانی از اقدام اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی در برگزاری این همایش آموزشی ابراز امیدواری کرد تا برگزاری آموزش در این حوزه به طور مداوم و با انتقال تجربیات از واحدهای مختلف صورت پذیرد

همین گزارش حاکی است این همایش آموزشی از سوی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی به میزبانی شرکت بازرسی بین المللی آذراستاویز برگزار و طی ارابه برنامه‌های آموزشی در آن همچنین از مسیولان ایمنی برتر واحدهای صنعتی و تولیدی و خدماتی تجلیل شد.

منبع:ایلنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین