|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۲۹۵۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
در جلسات گذشته ستاد ملی کرونا، به ایجاد شرایط مناسب برگزاری مراسم احیا به طور جمعی و با رعایت پروتکل‌ها اصرار شد و این موضوع یکی از دغدغه های جدی رییس جمهور و همه اعضای ستاد کرونا بود.


سخنگوی دولت تاکید کرد: هیچ کشوری ملزم به رعایت تحریم‌های یکجانبه آمریکا نیست و ما هم مایل به داشتن رابطه تجاری و مبادله نفت با ونزوئلا هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، علی ربیعی در ابتدای نشست خبری هفتگی خود با اشاره به برگزاری جلسات ستاد ملی کرونا و بررسی موضوع برگزاری مراسم شب‌های قدر در آن، تاکید کرد: در جلسات گذشته ستاد ملی کرونا، به ایجاد شرایط مناسب برگزاری مراسم احیا به طور جمعی و با رعایت پروتکل‌ها اصرار شد و این موضوع یکی از دغدغه های جدی رییس جمهور و همه اعضای ستاد کرونا بود.

وی افزود: یکی از نگرانی‌هایی که وجود داشت رعایت نکردن پروتکل‌ها و رعایت نکردن برخی از متولیان یا ارائه برخی از گزارش‌ها بود که اقداماتی برای برگزاری تجمع‌های پرجمعیت، بدون هماهنگی‌ها صورت گرفته است که با  ورود رهبری انقلاب و تأکیدشان بر اینکه باید تابع نظرات کارشناسی ستاد ملی کرونا باشیم، این اطمینان خاطر ایجاد شد و مردم بیش از سایرین مسائل بهداشتی را مراعات کردند و همان نگرانی‌های کم هم برطرف شد.
 
سخنگوی دولت ادامه داد: در گزارشاتی که داشتیم، نشان می‌داد مراسم شب‌های قدر به خوبی برگزار شده که زمینه را برای مراسم‌های مذهبی دیگر و برای بررسی وضعیت زیارتگاه‌ها و اماکن مذهبی آماده کرد تا بتوانیم تصمیمات جدیدتری را اتخاذ کنیم.

مناطق سفید ما به ۲۸۰ شهرستان افزایش پیدا کرده است

ربیعی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در تاکید کرد: مناطق سفید ما به ۲۸۰ شهرستان افزایش پیدا کرده است و در روند بهبودی و درمان بیماران مبتلا به کرونا پس از کشور چین و سوییس در رتبه سوم جهانی قرار داریم. میانگین بهبودی ما بسیار خوب است، به طوری که تقریبا ۹۴ درصد افرادی که مراجعه کردند، بهبود یافته اند در حالی که میانگین جهانی آن ۸۴ درصد است.

وی با اشاره به آخرین گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: این گزارش نشان می‌دهد که عدد مولد نسلی یا به تعبیری RE در کمتر از ۴ هفته به زیر عدد یک رسیده است؛ یعنی میزان انتقال از یک نفر به ۳ نفر در اسفند ماه امروز به کمتر از یک نفر رسیده است که این شاخص بسیار خوبی است که یک نفر حتی یک نفر را مبتلا نمی‌کند و عدد کمتری از یک نفر انتقال پیدا می‌کند.  

وارد فاز مهار بیماری شده‌ایم
سخنگوی دولت تصریح کرد: گزارش‌ها در ستاد ملی نشان می‌داد که از مرحله مدیریت و کنترل بیماری عبور کردیم و امروز کادر وزارت بهداشت و درمان و تمام دستگاه های همراه وارد فاز مهار بیماری شده اند که به طور قطع نیازمند تداوم همکاری بالای ۸۳ درصدی که تا امروز داشتیم، با پروتکل‌های بهداشتی است.

ربیعی تاکید کرد: ناچار هستیم اقتصاد خود را در شرایط کرونایی هم سرپا نگه داریم. تجارب کشورهای دیگر که بعد از ما تصمیماتی اتخاذ کردند نشان داد که فاصله‌گذاری فیزیکی هوشمند یک استراتژی صحیح بوده و این استراتژی صحیح قطعاً با همکاری صاحبان صنایع و کارگران در محیط های تولیدی و افرادی که در بخش‌های خدماتی هستند و همچنین کارمندان دولت در همه مجموعه ها و همه شهروندان امکان پذیر است.

حرکت دولت به سمت شفافیت و پاسخگویی بی‌نظیر بوده است

سخنگوی دولت با یادآوری برگزاری روز روابط عمومی و تبریک به کارمندان روابط عمومی‌ها اظهار کرد: دولت در بخش ارتباطات و اطلاع‌رسانی اقدامات بنیادی داشته که مهمترین آنها حول شفافیت عامل و پاسخگویی بوده است و حرکت این دولت به سمت شفافیت و پاسخگویی بدون تردید بی‌نظیر بوده و به نظر من در هیچ دوره‌ای این چنین شفافیتی در معرض همگان قرار نداشته و این هم از سنت‌های حسنه ای است که باید در کشور نهادینه شود و باقی بماند.

هیچ کشوری ملزم به رعایت تحریم‌های یکجانبه آمریکا نیست/ مایل به داشتن رابطه تجاری و مبادله نفت با ونزوئلا هستیم

بر اساس این گزارش،‌ علی ربیعی در ادامه نشست خبری در پاسخ به این پرسش که واکنش ایران نسبت به تهدید آمریکا درباره جلوگیری از صادرات نفت ایران به ونزوئلا چیست؟ اظهار کرد: هیچ کشوری ملزم به رعایت تحریم‌های یکجانبه آمریکا نیست و ما هم مایل به داشتن رابطه تجاری و مبادله نفت با ونزوئلا هستیم. ما می‌خواهیم از عدم راهزنی دولت آمریکا که مسبوق به سابقه است مطمئن شویم و امیدواریم که جامعه جهانی هم در این زمینه کارهای لازم را انجام دهد.

وی افزود: امیدواریم آمریکا دچار چنین خطایی نشود و البته که ما در صورت هرگونه اقدامی در این زمینه تمام گزینه‌ها را برای خود محفوظ می‌دانیم و به فراخور آن واکنش نشان خواهیم داد.

وقتی خواستیم وزارت بازرگانی ایجاد کنیم گفتند به دنبال وزارت رانت هستند

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که علت استفاده از برخی نمایندگان فعلی مجلس پس از پایان مسئولیت در دولت چیست، گفت: در فضای مجازی اظهاراتی در این زمینه شد که متاسفانه قلب واقعیت است و آنچه بیان شده غیر از این است. ما در دوران تحریم که زندگی روزمره مردم نیاز به کنترل بازار و تامین مایحتاج مردم داشت وقتی قصد کردیم که وزارت بازرگانی را ایجاد کنیم گفتند که به دنبال ایجاد وزارت رانت هستند.
 

دستگاه‌ها حق بکارگیری نمایندگان سابق مجلس را ندارند

ربیعی تاکید کرد: به منظور جلوگیری از فشار دستگاه‌ها و باز بودن دست آنان برای نه گفتن، دولت تصمیم گرفت که این مورد با تشکیل یک کمیته در دفتر رییس جمهوری بررسی شود؛ البته دستگاه‌ها حق بکارگیری نمایندگان سابق مجلس را ندارند ولی افرادی هم هستند که الان نماینده‌اند و پس از پایان این دوره به همان کار قبلی خودشان که کارمندی دولت بوده برگردند همچنین افرادی هم هستند که ظرفیت‌های انسانی ما هستند.

ربیعی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: معمولاً بعد از هر دوره مجلس فشارها برای جذب نمایندگان زیاد می‌شود. من به نوبه خودم چه در دوره‌ای که وزارت بودم و چه در دوران قبل شاهد این ماجرا بودم که افرادی بودند که به دستگاه ها و جاهای مختلف زنگ می‌زدند و آدم معرفی می‌کردند. شما به نهادهای عمومی و سایر دستگاه‌های اجرایی و به بنگاه‌هایی که در بخش‌های غیر مستقیم وزارتخانه‌هاست نگاه کنید و ببینید چقدر هر دوره مجلس از این افراد پیدا می کنید.

 سخنگوی دولت گفت: این رویه مذمومی و سنتی غلطی بوده که ما تجربه هم داشتیم و با آن مواجه بودیم. چند روز پیش در یکی از جلسات دولت گزارشاتی رسیده و مسائلی مطرح شده درباره یک وزارتخانه صنعتی گزارشاتی بود که می‌خواهند فشار بیاورند و جذب شوند.

 دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری اضافه کرد: به منظور جلوگیری از فشار بر وزارتخانه ها این موضوع در دولت بحث شد و مذاکره هر وزارتخانه برای جذب افراد ممنوع شد.

ربیعی با بیان اینکه نمی‌دانم مصوبه خیلی محرمانه چگونه بیرون می‌رود و اعلام می‌شود، گفت: مصوبه دقیقاً همین بوده که  این کار ممنوع است و اگر هم افرادی قرار است بیایند کمیته ای در این خصوص تشکیل شود.

سخنگوی دولت گفت: به کارگیری نیرو در سیستم دولتی و پست‌های مدیریتی فرآیند خاص خود را دارد. در این زمینه از دستگاه‌های امنیتی استعلام می‌شود منع قانونی نداشته باشد بر این اساس ما این کمیته را گذاشتیم تا علاوه بر کارمندانی که می خواهند برگردند، افرادی که می‌خواهند بیایند فشار از دستگاه ها برداشته شود.

ربیعی افزود: خواهیم دید که در این دوره بسیار کمتر از دوره‌های قبل این اتفاق صورت خواهد گرفت، در حالی که می توانم تعداد بیشماری را به شما نشان دهم که در دوره‌های پیشین بدون شایستگی‌ها در جاهای مختلف این افراد بکارگیری شدند تا برای دوره بعد در آب نمک بمانند. این کارهای مذموم را ما حتماً دنبال نخواهیم کرد و بنا هم نداریم.

تعطیلات عید فطر در استان‌هایی که شیوع کرونا وضعیت حادی دارد

وی در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه آیا با نزدیکی تعطیلات عید فطر در استان‌هایی که شیوع کرونا وضعیت حادی دارد، محدودیت عبور و مرور انجام می‌شود یا نه، گفت: ما در تهران و آذربایجان شرقی مسئله حادی نداریم؛ اما احتیاط را داریم. در استان سیستان و بلوچستان در مورد یک روستا نگرانی داریم و در استان خوزستان هم این نگرانی وجود دارد که نماینده رییس جمهوری هم در این استان مستقر شده و  محدودیت‌های داخل استانی را هم در نظر گرفتیم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: همچنین در آن روستای مورد نظر در استان سیستان و بلوچستان هم غربالگری در حال انجام شدن است و امیدواریم در هر دوی این مناطق به شرایط قبل برگردیم، اما بدانیم که در مناطقی که وضعیت مناسب هست نیز اگر احتیاط و مراعات انجام نشود به شرایط بحرانی برمی‌گردیم.

تهران در روزهای اخیر میزان مرگ پایینی داشته است

ربیعی یادآور شد: خوشبختانه استان تهران مشخصاً از ۳۰ بهمن که نخستین مورد کرونا در کشور ثبت شد، در روزهای اخیر میزان مرگ پایینی داشته است که باید شکرگزار باشیم و از مردم نیز درخواست کنیم همچنان احتیاط و مراعات را انجام دهند.

وی در پاسخ به بخش دیگری از پرسش ایسنا مبنی بر اینکه آیا محدودیت ترددهای بین استانی در نقاطی مانند تهران و خوزستان برای تعطیلات عید فطر انجام می‌شود یا نه، تصریح کرد: فعلا بنایی برای اعمال محدودیت های بین استانی نداریم و همین محدودیتهای داخل استانی را در نظر گرفته و لازم تشخیص داده شده است.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت حجم و پهنای اینترنت با نزدیک شدن به ایام امتحانات اظهار کرد: استفاده از شبکه شاد برای دانش‌آموزان و معلمان تا پایان خرداد رایگان شده است. این مسئله کمک زیادی کرده است. در برخی از استان‌ها خبر داشتیم در آنها امکان استفاده از فضای مجازی وجود ندارد و به همین خاطر تصمیم گرفتیم مدارس برای رفع اشکال بازگشایی شوند.  

ربیعی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد تعداد مراجعه‌کنندگان به مدارس در روستاها بیشتر از شهرها بوده است، گفت: وزارت ارتباطات در جلسه گذشته دولت اعلام کرد ۱۵۰۰ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند و میزان روستاهای متصل به اینترنت به ۸۷ درصد رسیده است.

وی افزود: دولت تصمیم گرفته یکهزار روستا تا پایان خرداد به شبکه ملی اطلاعات متصل شود. یکی از تصمیمات دولت آن است روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل کند.

ربیعی در پاسخ به سوالی مبنی بر علت لغو جلسه شورای عالی کار در هفته گذشته اظهار کرد: تا جایی که من اطلاع دارم، جلسه روز چهارشنبه هفته گذشته شورای عالی کار به‌دلیل اتفاقی که برای عدم حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان یکی از اعضای اصلی این جلسه افتاد، تشکیل نشد. وزیر اقتصاد و دارایی هم احتمالا به دلیل فوت برادرشان در جلسه امکان حضور نداشتند.

سخنگوی دولت ادامه داد: شورای عالی کار به‌صورت منظم جلسات خودش را در این زمینه خواهد داشت. از همان روزی هم که تصمیم گرفتند قرار بر این بود که در جلسه فرعی بحث حق مسکن مطرح شود و این یک تصمیم از پیش بوده که حق مسکن در جلسه بعدی مورد بحث قرار بگیرد.

وی با اشاره به موضوع حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تصریح کرد:  ما در این زمینه همواره بعد از سال تصمیم‌ می‌گرفتیم در طول سال‌هایی هم که خود من در این وزارتخانه خدمت می‌کردم معمولا اردیبهشت و خرداد و حتی در برخی از سال‌ها در خرداد و تیرماه نیز این تصمیمات اتخاذ می‌شد. منتها مابه‌التفاوت کاملا پرداخت می‌شد و این تصمیم و سنت همیشه بوده و تصمیم‌گیری خواهد شد. امیدوارم عدد قابل توجه و راضی‌کننده باشد.

در شرایط بد صنعتی به‌سر می‌بریم

ربیعی با تاکید بر اینکه امسال واقعا در شرایط بد صنعتی به‌سر می‌بریم، گفت: اما این سیاست پیشی‌گرفتن مزد به تورم را فراموش نکردیم. همچنین خوشحال هستم که امروز نمایندگان کارگری ما آزادانه در جلسات مشارکت می‌کنند و امضا نمی‌کنند. این موضوع را باید ارج بنهیم و بدانیم این موضوع کمتر در گذشته که «به فرموده می‌آوردند و می‌بردند» اتفاقات افتاده است.

خوشحال هستیم که امروز نمایندگان کارگری نقد و مصاحبه می‌کنند

سخنگوی دولت اظهار کرد: خوشحال هستیم که امروز نمایندگان کارگری نقد و مصاحبه می‌کنند. باید با این اتفاق که نمایندگان کارگری مستقل و جسور دیدگاه‌های خود را بیان می کنند، نگاه مثبتی داشته باشیم.

از سال ۱۳۹۳ تا امروز بنای دولت ثابت نگه داشتن قیمت ارز بوده است

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا دولت دنبال افزایش قیمت ارز تا ۲۵ هزار تومان است، گفت: نه تنها در هیچ جلسه دولت بلکه در هیچ کمیته و ستادهای اقتصادی دولت بحث افزایش قیمت ارز مطرح نشده است. نباید بدون اطلاعات و حتی با اطلاعات غلط گفته شود که دولت بنا دارد قیمت ارز را گران کند. در تمام جلسات دولت از سال ۱۳۹۳ تا امروز بنای دولت ثابت نگه داشتن قیمت ارز بوده است. حتی بعضی‌ها دیدگاه رییس جمهور را نقد می‌کردند که  شما چرا اینقدر می‌خواهید قیمت ارز را ثابت نگه دارید.

ربیعی یادآور شد: بسیاری از اقتصاددانان به رییس جمهوری نامه زدند که شما قیمت ارز را رها کنید و اینقدر سرکوب نکنید. ولی بنای دولت همیشه بر آن بوده که قیمت ارز افزایش پیدا نکند اما علت واگذاری سهام شرکت‌ها در بورس این بود که به بازار سرمایه عمق بدهیم و شاداب نگه داریم. در این زمینه علاوه بر وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و همه دستگاه‌ها کمک کردند و زارتخانه هایی که تولیدی داشتند و می‌توانستند سهم بفروشند کمک کردند.

همیشه قرار نیست که بورس با یک زاویه رو به بالا باشد

سخنگوی دولت تاکید کرد: نظر ما این بود که نقدینگی در اینجا جمع شود و به سمت خودرو و مسکن و ارز حرکت نکند اما باز می‌ببینیم توامان به  قیمت ارز و بورس حمله می کنند. البته روند بورس را باید منطقی کنیم چرا که همیشه قرار نیست که بورس با یک زاویه رو به بالا باشد و افت و خیز هم دارد، اما همه کسانی که دلمان برای کشور می سوزد بدانند که راه حل این است که بتوانیم نقدیندگی مردم را به سمت حرکت سالم ببریم. بورس یک حرکت سالم است.

وی با بیان اینکه کسری بودجه دولت با واگذاری سهام ساتا یا شستا ارتباطی ندارد، گفت: رقمی که دولت اوراق بفروشد مشخص است و براساس همان هم می‌تواند بفروشد و ارتباطی به دستگاه‌های دیگر ندارد. ما حتی بخش ممکن خصوصی را هم تشویق می‌کنیم که سهام خود را به بورس عرضه کنند ولی نه با این هدفی که گفته شده است.  

ربیعی تاکید کرد: اعلام می‌کنم که بالا رفتن قیمت ارز نه تنها مطلوب ما نیست بلکه تمام تلاش دولت برای آوردن به یک کانال منطقی به عمل خواهد آورد و با سیاست‌هایی که از سوی همتی داشتیم بازارهای پول و ارز به رغم فشارهای سنگن تحریم موفق بوده است.

‌سخنگوی دولت یادآور شد: به علت شیوع کرونا در سه ماهه گذشته در فعالیت‌های اقتصادی وقفه داشته ایم، حتی‌ کاهش قیمت نفت و فرآورده های نفتی اما با همه این ها توانستیم ثبات نسبی را نگه داریم و معتقدیم که بهبود شرایط و اوضاع با ثبات در این بازارها بوجود خواهد آمد.

وی یادآور شد: در دو سال گذشته هم شرایط بالا و پایین رفتن و برگشتن ارز به یک ثبات نسبی را داشته‌ایم و بنای ما این است که ارز را به کانال پایین‌تر بیاوریم و بنایی بر افزایش آن نداریم و تلاش می‌کنیم که ارز مواد اولیه مورد نیاز صنعت و کارخانه‌ها و کالاهای اساسی و حوزه درمان را تامین کنیم.

ربیعی در پاسخ به این پرسش که برنامه دولت برای کاهش سفرهای ایام تعطیلی نیمه خرداد چیست، گفت: مردم کماکان مردم باید به شعار «در خانه بمانید» پایبند باشند و ما نه تنها مشوقی برای سفر در این روزها آماده نکرده‌ایم بلکه توصیه می کنیم حتما مردم به جز در موارد ضروری، برای سفر اقدام نکنند.

وی با اشاره به باز بودن جاده‌ها و عدم اعمال اقدامات بازدارنده گفت: الان تصمیم بازدارنده ای نیست که در جاده‌ها مانع سفر مردم شود اما از هموطنان می‌خواهیم که به همکاری‌هایی که تاکنون داشتند کماکان ادامه دهند. پس همچنان سفر نکردن را توصیه می‌کنیم و برنامه مشوقی برای سفر در ایام تعطیلات نداریم.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت حقوقی بازنشستگان کشوری اظهار کرد: در حوزه بازنشستگان کشوری حداقل ۶۰ درصد شکاف قدرت خرید داشتیم. در دورانی که شکوفایی و رشد داشتیم، سعی کردیم این شکاف را جبران کنیم و در این دو سال هم که دولت با مشکل روبه‌رو شده است، هنوز در پیشی دادن مزد به تورم عقب نیستیم اما ممکن است این موضوع کمتر شده باشد که باید ببینیم تورم قابل پیش‌بینی‌مان چقدر است ولی در مجموع نسبت به نسبت به هشت سال دوره قبل جلوتر هستیم و فکر می‌کنم ۲۳.۱ درصد توانستیم در این چند ماه این شکاف را جبران کنیم.

وی تاکید کرد: علاقه و نگرانی دولت نسبت به زندگی کارگران و بازنشستگان از ابتدای سال ۹۳ با رویکرد افزایش خرید آنها تا به امروز ادامه داشته است و شرایط بد اقتصاد و ناتوانی سیستم‌های کارفرمایی ما را از اتخاذ تصمیمات بزرگ ما را بر حذر داشته است.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره شیوه برکناری رضا رحمانی اظهار کرد: برای دولت کرامت افراد بسیار مهم است. روند برکناری ایشان ناگهانی نبوده و اینگونه نبود که یک شبه دولت و شخص رئیس جمهور به این نتیجه رسیده باشد و در یک آن و لحظه به این نتیجه رسیده باشد که یک فرد عوض شود.

وی تصریح کرد: در دوران تحریم ما نیازمند استراتژی‌های جدید صنعتی هستیم. ما باید استراتژی توسعه صنعتی مطابق با تحریم را متناسب با تحریم را دنبال کنیم و اگر فرض کنیم کرونا سال دیگر هم خواهد آمد و تعطیلی در سال‌های آینده خواهیم داشت از حالا باید پیش‌بینی استراتژی صنعتی را داشته باشیم.

ربیعی ادامه داد: ما نیازمند برنامه مبتنی بر صادرات غیر نفتی هستیم و صادرات غیر نفتی ایران را باید در کل سیاست گذاری صنعتی  دنبال کنیم. علاوه بر این حتماً باید تأمین ارز غیرنفتی را تجربه کنیم چرا که نفت و بنزین و حتی بعدا ممکن است پتروشیمی ما هم دچار مشکل شود.

وی اضافه کرد: نیازمند این هستیم که خودرو ما دچار تنش بازار نشود. علاوه بر این مطالباتی در حوزه مدیریت کلان و شیوه اداره دولت حتی یک وزارتخانه هست که در ارتباط با این مطالبات در نظر گرفته شود. ما نیازمند تصمیم گیری در شرایط فشار حداکثری هستیم تا بتوانیم مجموعه نیازهایی که کشورمان دارد و بخش اعظم آن این وزارتخانه است، تحول مدیریتی صورت بگیرد.

سخنگوی دولت با قدردانی از تلاش‌های رضا رحمانی در وزارت صمت تاکید کرد: این موارد با کسی که رفته یک جا پیامی برده و با فرد  دیگری هماهنگ کرده متفاوت است. یک فرایند تحول بوده در یک نقطه به ثمر رسیده است. بنابراین مطمئن هستم که تصمیم یک‌شبه گرفته نشده اصلا نیاز نیست که تصمیم سیاسی باشد یا وجه سیاسی به خود گرفته باشد.

ربیعی همچنین در پایان با اشاره به اقدام عده‌ای برای آتش‌زدن کنیسه‌ای در استان همدان اظهار کرد: ایران برای قرن‌ها برای اقلیت‌های مذهبی امن بوده و ما نمی گذاریم برخی از این مسایل سوء استفاده کرده و علیه مردم ما صحبت کنند. یهودیان ایران مخالف اسراییل هستند. بر عکس آنچه برخی دوست دارند نشان دهند، ایران جامعه یهودی ستیز نبوده و از کشورهایی هستیم که از امن ترین کشورها برای اقلیت‌ها محسوب می‌شویم. ما با زور، خشونت، تجاوز و منطق یک حزب مخالف هستیم.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین