|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۴
کد خبر: ۲۹۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
ویروس کرونا به اقتصاد در دنیا لطمه زد و بخشی از آن در حوزه نفت دامن کشور ما را هم گرفت در کنار آن در دو سال اخیر با خشن‌ترین تحریم‌ها روبرو بودیم بنابراین برای پاسخ به نیازهای جامعه و کاهش فشارهای خارجی، نیازمند به دستاوردهای جدید در حوزه تولید هستیم.

سخنگوی دولت گفت: جهش تولید و افزایش اشتغال از اولویت‌های دولت در همکاری با مجلس جدید است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، علی ربیعی افزود: یکی از بحث‌هایی که ما قطعاً باید در مورد آن با مجلس آینده بتوانیم به طور مشترک به پشتوانه‌های قانونی دست یابیم و دولت بتواند عملیات اجرایی آن را انجام دهد، موضوع اشتغال و تولید است.

سخنگوی دولت گفت: ویروس کرونا به اقتصاد در دنیا لطمه زد و بخشی از آن در حوزه نفت دامن کشور ما را هم گرفت در کنار آن در دو سال اخیر با خشن‌ترین تحریم‌ها روبرو بودیم بنابراین برای پاسخ به نیازهای جامعه و کاهش فشارهای خارجی، نیازمند به دستاوردهای جدید در حوزه تولید هستیم.

وی در گفت‌وگو با خبرگراری صدا و سیما افزود: به همین منظور برنامه‌هایی در بخش کشاورزی، صنعت، خدمات به ویژه خدمات مولد، طراحی شده است تا بتوانیم اشتغال جدید ایجاد کنیم.

ربیعی گفت: دنیا در روزهای کرونایی نشان داد که اگر ما نتوانیم نیازمندی‌های خودمان را خودمان تأمین کنیم در شرایط حاد هیچ کشوری به داد کشور دیگر نمی‌رسد.

وی افزود: بنابراین در شرایط جدید کرونایی و تحریم باید برنامه‌های لازم را در زمینه‌های اشتغال، تولید و صادرات جدید طراحی و اجرا کنیم.

سخنگوی دولت گفت: رفع موانع حقوقی و قانونی تولید و ایجاد امنیت سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار از زمینه‌های همکاری با مجلس جدید است.

ربیعی افزود: در بودجه‌های سالیانه، در شرایط تحریم و عبور جهشی از فشار اقتصادی ناشی از کرونا نیاز است که برخی تصمیمات مشترک را با مجلس اتخاذ کنیم.

سخنگوی دولت گفت: برای بودجه سال ۹۹ نیازمند تغییراتی هستیم که کسری بودجه را پوشش دهیم و حتماً مجلس آینده در این زمینه می‌تواند با دولت همکاری کند تا با یک بودجه متعادل تملک دارایی‌ها و کارهای عمرانی را دنبال کنیم.

ربیعی با تأکید بر اینکه دولت به همه تصمیمات مجلس احترام می‌گذارد افزود: اعضای هیأت دولت هیچ دخالتی در اینکه چه کسانی در مجلس و در چارچوب کمیسیون‌ها و هیأت رئیسه قرار بگیرند نخواهند کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین