|
|
امروز: شنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۶
»
کد خبر: ۱۳۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
معاون وزیر امورخارجه روسیه نیز ضمن ابراز نارضایتی از اقدامات اخیر دولت آمریکا در وضع تحریمهای جدید ، ابراز امیدواری کرد که طرفین با تحمل و حوصله بیشتر سعی نمایند دستاورد اخیر ژنو را حفظ نمایند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی "تدبیر و امید" ؛ مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه 25 آذرماه با سرگئی ریابکوف معاون امور بین الملل وزارت امورخارجه فدراسیون روسیه دیدار و گفتگو نمود. در این دیدار  همکاریهای دو کشور  در حوزه  های دوجانبه ، منطقه ای و  بین المللی  مورد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با قدر دانی از نقش مثبت روسیه در روند مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 ،اعطای نشان دولتی به سرگئی ریابکوف و تیم همراه ایشان از سوی رئیس جمهوری روسیه را به وی تبریک گفت و خواستار ادامه ایفای نقش فعال تر روسیه در پیگیری این روند تا حصول توافق نهایی گردید.

سنایی همچنین ضمن اشاره به جایگاه ویژه روسیه در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، بر گسترش همکاریهای دو کشور در حوزه های دو جانبه ، منطقه ای و بین المللی تاکید نمود و آمادگی دولت جدید ایران را برای ارتقای هرچه بیشتر روابط با روسیه در حوزه های گوناگون، اعلام کرد.

معاون وزیر امورخارجه روسیه  نیز ضمن ابراز نارضایتی از اقدامات اخیر دولت آمریکا در وضع تحریمهای جدید ، ابراز امیدواری کرد که طرفین با تحمل و حوصله بیشتر سعی نمایند دستاورد اخیر ژنو را حفظ نمایند. ایشان یاد آور شد که مذاکرات به مراحله خوبی رسیده که این مرهون حسن نیت ایران و تلاشهای گسترده تیم مذاکره کننده ایرانی ، بویژه شخص آقای ظریف در  جریان مذاکرات بود.

سرگئی ریابکوف در ادامه روابط ایران و روسیه را استراتژیک تلقی نمود و تاکید کرد که همسویی سیاست های دو کشور در منطقه راهگشای حل معضلات موجود بوده و در سطح دوجانبه نیز فعالیت های مختلفی در جریان است که در جریان سفر آقای لاوروف به تهران  برخی از این موارد مورد پیگیری قرار گرفته است . ایشان همچنین خواستار ادامه و گسترش رایزنی های وزارتخارجه های دو کشور گردید و ابراز تمایل نمود که ادامه گفتگوهای هسته ای را با آقای عراقچی پیگیری نمایند.

معاون وزیر امورخارجه روسیه خاطر نشان کرد آقای لاورف از مذاکره با آقای ظریف و توافق های بعمل آمده راضی و از ملاقات با آقای روحانی رئیس جمهور و آشنایی ایشان به مسائل روسیه نیز اظهار خرسندی نموده است.
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین