|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵
»
کد خبر: ۱۲۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۳
سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه، با تاکید بر اینکه تحریم ها به رغم ایجاد برخی مشکلات نتوانست مانع تجارت بازرگانان شود،گفت: توافق ژنو ناکارآمدی تحریم ها را بیشتر روشن کرد.
کاظم غریب آبادی در دومین گردهمایی مشترک تجار ایرانی و هلندی باحضور نمایندگان بخش های مختلف تجاری و اعضای انجمن های تجاری مرتبط با ایران در لاهه،با اشاره به مذاکرات هسته ای ژنو،تحریم ها را سیاستی از پیش شکسته خورده دانست که ناکارآمدی آن نیز با توافق ژنو بیشتر روشن شد.

سفیر ایران در لاهه با بیان اینکه با توافق ژنو ایران همچنان برنامه صلح آمیزهسته ای خود را با حق غنی سازی ادامه خواهد داد،خاطرنشان کرد: متاسفانه سیاستمداران و دولتها تجارت را سیاسی کرده و از تحریم ها به عنوان ابزاری سیاسی جهت دستیابی به اهداف سیاست خارجی خود استفاده می کنند،درحالی که وضع تحریم ها مغایر موازین بین الملل و حقوق بشردوستانه بوده و به ضررمنافع شرکت هاست،ضمن این که ناکارآمدی آن ها نیز إثبات شده است.

غریب آبادی در ادامه سخنان خود به تجار هلندی توصیه کرد تا آنجا که می توانند از فرصت های ایجاد شده برای توسعه روابط تجاری خود با ایران استفاده کنند.

وی همچنین با بیان اینکه برغم شرائط موجود،روابط تجاری هلند و ایران به خوبی ادامه یافته و هلند شریک تجاری سوم ایران دراروپاست ظرفیت ایرانیان مقیم هلند را مورد تاکید قرار داد و از تلاش های آنان در توسعه روابط تجاری دو کشور قدردانی کرد.

در دومین گردهمایی مشترک تجار ایرانی و هلندی همچنین نمایندگان جامعه تجاری به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

خانم میشلن، نماینده اتحادیه کارفرمایان هلند در سخنانی ضمن تمجید از ایرانیان،از ادامه همکاری های تجاری میان تجار هلندی با ایران حمایت کرد و افزود فرصت مناسبی فراهم شده است تا روابط تجاری دوجانبه تعمیق یافته و گسترش یابد.

فاندر فیس،نایب رییس اتاق بازرگانی بندر روتردام،عضو موثر شورای توسعه تجارت هلند و عضو هیأت مدیره شورای تجاری هلند و ایران نیز طی سخنانی بر ضرورت افرایش همکاری های تجاری و تبادل هیأت های اقتصادی میان دو کشور تأکید کرد و افزود آماده است تا زمینه اعزام هیأت بزرگی از بازرگان هلندی به ایران در آینده نزدیک را فراهم نماید.

در این مراسم همچنین مشهدی،رییس انجمن تجاری ایرانیان مقیم هلند نیز ضمن برشمردن زمینه های همکاری میان دوکشور،آمادگی انجمن تجار ایرانیان مقیم هلند را برای کمک به تجار هلندی در برقراری و گسترش روابط تجاری با ایران اعلام کرد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین