|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۲۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
توافق هفته گذشته ایران و شش قدرت جهان که قرار است از یک ماه دیگر اجرا شود و طبق آن تحریم های صنعت خودروسازی برای شش ماه لغو خواهد شد، تمایل سرمایه گذاران خارجی را افزایش داده است.
در تهران کنفرانسی با عنوان همایش بین المللی صنعت خودرو در حال برگزاری است که در آن نمایندگان شرکت های فرانسوی پژو و رنو هم حضور دارند و جلوتر از رقبای بین المللی خود، برای افزایش فعالیت ها در صنعت خودروسازی ایران اعلام آمادگی کرده اند.

تلویزیون بی.بی.سی در ادامه گزارش داد:بعضی از کشورهای حاضر در این کنفرانس، به امید از سر گرفتن فعالیت خود در بازار ایران راهی این همایش شده اند و دلیلش هم افزایش امیدها به موفقیت این بازار است.

این فرصتی است که شرکت هایی مانند پژو و رنو با فرستادن نمایندگان خود به تهران و مذاکره با مقام های ایران قصد دارند بهترین استفاده را از آن کنند.

اما اگر کار به رقابت برسد، وضع خودروساز فرانسوی پژو سخت تر خواهد بود چون برخلاف رنو و رقبای اروپایی اش این شرکت بیشتر در بازار فرانسه فروش دارد تا خارج.

این شرکت ها دو سال پیش که ایران با تولید یک میلیون 600 هزار خودرو، بیشترین میزان تولید در تاریخش را تجربه کرد، سهم قابل توجهی از بازار را داشتند؛ پژو 29 درصد و رنو نزدیک به 6درصد سهم بازار ایران را داشتند.

اگر رنو و پژو فعالیت خود را در ایران افزایش دهند، شاید شرکت هایی مانند ولوو و مرسدس بنز هم به بازگشت به ایران فکر کنند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین