کد خبر: ۱۲۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۷
معاون توسعه کتابخوانی و کتابخانه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت:با کمبود کتابخانه های بزرگ و مناسب مواجه هستیم و این موضوع یکی از دغدغه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور است.
مجدالدین معلمی  بیان داشت:هم اینک این کمبود درشهرشیرازو برخی دیگر از استان های کشور وجود دارد.

وی بیان کرد: امیدواریم تامین فضای کتابخانه های عمومی و همچنین موضوع کتاب خوانی در کشور بیش از پیش مورد توجه مسوولان قرار گیرد تا بتوانیم در سایر بخش ها، عملکرد موفقی داشته باشیم.

معلمی در بخش دیگری از مطالب خود گفت:متاسفانه استان فارس در بخش کتابخانه و به ویژه کتابخوان های مخصوص کودکان از جایگاه مناسبی درکشور برخوردار نیست.

وی ادامه داد: با وجودی که 20 درصدکل جمعیت اعضای کتابخانه های عمومی کشور را کودکان تشکیل می دهند ، استان فارس در این بخش جایگاهی ندارد.

او افزود: استان فارس در بخش تعداد کتابخانه های ویژه کودکان جزو پنج استان آخر کشور است و این وضعیت در شان جایگاه فرهنگی این استان نیست و ضروری است به این بخش بیش از سایر حوزه ها توجه شود.

معلمی ادامه داد:امسال مقرر شده است در پاسخ به درخواست اعضای کتابخانه ها، 50 میلیارد ریال کتاب خریداری شود.

این مسوول فرهنگی افزود:نکته قابل تامل این است که از مجموع کتابخانه های استان فارس 22 کتابخانه این استان در این بخش اصلا درخواست خرید کتاب نداده اند و 86 کتابخانه فارس هم زیر 10 عنوان کتاب درخواست کرده اند.

وی اضافه کرد: با توجه به صبغه فرهنگی استان فارس به ویژه شهر شیراز انتظار در بخش فرهنگ و شاخص های فرهنگی در این شهر بیش از سایر استان هاست .

او گفت:مسوولان فرهنگی استان فارس باید به بحث کتاب و کتابخوانی در این استان توجه ویژه داشته باشند.

معلمی ادامه داد:با هدف شناسایی و رفع مشکلات کتابخانه های شیراز ، هم اینک در حال بازدید و بررسی وضعیت کتابخانه های این شهر هستیم.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین