|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۱
کد خبر: ۹۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر بتوانیم 10 کارخانه کاغذسازی در کشور ایجاد کنیم، دیگر شاهد افزایش قیمت کاغذ نخواهیم بود و می توان تسهیلات بیشتری را در اختیار ناشران قرار داد.
«علی جنتی» روز دوشنبه در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در مصلای امام خمینی(ره) تهران به سووالات خبرنگاران پاسخ گفت.

وی در پاسخ به سووال خبرنگاری مبنی بر اینکه چه اقداماتی برای رفع مشکل کاغذ صورت گرفته، افزود: برای رفع مشکل کاغذ اقدامات کوتاه مدت نمی توان انجام داد اما به صورت بلندمدت و با حضور بخش خصوصی و همکاری دولت و ایجاد کارخانه کاغذسازی دولتی در کشور می توان تا حد زیادی مشکل کاغذ را برطرف کرد.

به گفته جنتی، مذاکراتی با مراکزی که قادرند سرمایه گذاری کنند، بویژه در جنوب کشور صورت گرفته و در این میان دولت نیز کمک هایی انجام خواهد داد.

وی افزود: اگر بتوانیم 10 کارخانه کاغذسازی در کشور ایجاد کنیم، دیگر شاهد افزایش قیمت کاغذ نخواهیم بود و می توانیم تسهیلات بیشتری را در اختیار ناشران قرار دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این موضوع در میان مدت اجرایی نمی شود و به چهار تا پنج سال زمان نیاز دارد تا به نتیجه برسیم، ادامه داد: اکنون نیز دیر شده و زمان را از دست داده ایم و باید به سرعت دست به کار شویم.

حمایت از ناشران حوزه دفاع مقدس از اولویت های وزارت ارشاد است


جنتی همچنین توجه و حمایت از ناشران و نویسندگان عرصه دفاع مقدس را از اولویت های وزارت ارشاد برشمرد و گفت: تا جاییکه امکان داشته باشد از هر گونه حمایت مادی و معنوی در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین خاطرات دفاع مقدس دریغ نخواهیم کرد.

وی گفت: بازدید از این نمایشگاه که در آن تعداد قابل توجهی از ناشران و فعالان حوزه دفاع مقدس کتاب ها و آثار خود را به نمایش گذاشته اند، برای من بسیار آموزنده بود.

جنتی ادامه داد: یکی از سرمایه های بزرگ کشور، ثبت خاطرات و واقعیات دفاع مقدس است که باید با جدیت دنبال شود.

وی به ایثارگری، رشادت و فداکاری های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: آنها با حضور خود و جانفشانی ها، درس های فراوانی به ما دادند و آنها امروز الگویی برای تمام جامعه هستند.

جنتی خاطرنشان کرد: خوشبختانه برخی از آثار و کتب به زبان های مختلف درباره دفاع مقدس اکنون ترجمه شده و در اختیار سایر کشورها قرار گرفته است.


کتابخانه های عمومی دچار مشکل هستند


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به غیرقانونی بودن اختصاص بودجه نیم درصد شهرداری به کتابخانه های عمومی که در دولت قبلی به تصویب رسیده و اکنون لغو شده، گفت: چه کسی آن را لغو کرده است؟

جنتی افزود: کتابخانه های عمومی اکنون دچار مشکل هستند اما نمایندگان مجلس تاکید دارند کتابخانه های عمومی به شهرداری ها واگذار شود تا 50 درصد هزینه ها را آنها بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع در مجلس مطرح است و نهایی نشده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به سووال خبرنگاری درباره معرفی «ابراهیمی ترکمان» به عنوان رییس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و نیز اینکه شخص دیگری به نام «صالحی امیری» سرپرست سابق وزارات ورزش و جوانان

امروز به جای وی معرفی شده گفت: از این موضوع خبری ندارم.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین