|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶
»
کد خبر: ۱۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۱
بای کیونگ سو، معاون سیاسی وزارت امور خارجه کره جنوبی که به تهران سفر کرده است، عصر چهارشنبه با دکتر محمد جواد ظریف دیدار و گفت‌وگو کرد.
دکتر ظریف، وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به روابط خوب سیاسی و نیز اقتصادی بین تهران و سئول، بر رویکرد دولت جدید کشورمان در راستای تعامل با کشورهای جهان بر اساس مصالح و منافع مشترک تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به زمینه‌های بسیار فراوان و متنوع همکاری اقتصادی و تجاری بین ایران و کره جنوبی افزود: ایران ظرفیت بسیار بزرگی از جهت همکاری اقتصادی با کشورهای خارجی در اختیار دارد و به‌طور قطع در شرایط و فضای جدید منبعث از آغاز روند حل و فصل موضوع هسته‌یی ایران، رقابت بین کشورها و شرکت‌های خارجی برای حضور در بازار بزرگ ایران رونق خواهد یافت.

او افزود: کشورهایی همانند کره جنوبی که دارای سابقه روابط خوب سیاسی و به خصوص حضور شرکت‌های بزرگ کره‌یی در بازار اقتصادی و تجاری ایران هستند، باید از فرصت به‌وجود آمده به‌دنبال توافق ژنو در جهت تثبیت و تحکیم بیش از پیش روابط خود با ایران و حمایت از روند موجود بهره‌برداری کنند.

بای کیونگ سو، معاون سیاسی وزارت امور خارجه کره جنوبی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفرش به ایران و دیدار با دکتر ظریف، به صدور بیانیه رسمی دولت کشورش در استقبال از حصول توافق ژنو بین ایران گروه 1+5 اشاره کرد و بر عزم و اراده سئول برای توسعه بیش از پیش روابط با تهران تاکید کرد.

وی هم‌چنین با تشریح موضع کشورش در مخالفت با دستیابی به کشورها به سلاح هسته‌یی تاکید کرد که ما به خوبی واقف هستیم که ماهیت موضوع هسته‌یی ایران با برنامه اتمی برخی دیگر کشورها مثل کره شمالی کاملاً متفاوت است و ایران عضو ان. پی. تی و متعهد به قوانین و مقررات بین‌المللی است و مقاصد صلح‌آمیز را در برنامه هسته‌یی خود دنبال می‌کند.

با کیونگ سو هم‌چنین با اشاره به تبعات منفی و محدود کننده تحریم‌های بین‌المللی در توسعه و گسترش روابط تجاری و اقتصادی در عرصه جهانی ابراز امیدواری کرد با پیگیری و تداوم سفر مقامات عالی‌رتبه دو کشور شاهد بسط و توسعه بیش از پیش روابط بین تهران و سئول باشیم.

لازم به ذکر است معاون سیاسی وزارت امور خارجه کره جنوبی در خلال این دیدار پیام کتبی وزیر امور خارجه کشورش را درباره روابط دوجانبه تسلیم ظریف کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین