|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۵
»
کد خبر: ۱۲۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۵
نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران می گوید: بهره وری یک فرهنگ و مفهوم مهم در دانش مدیریت است ، موفقیت تیم مذاکره کننده ایران در ژنو3 نیز نمود بهره وری بالا در مدیریت کشور است .
پدرام سلطانی سه شنبه در پنجمین نشست سالانه کمیته راهبردی جشنواره ملی بهره وری که قرار است خرداد ماه سال 93 برگزار شود ، گفت: بخش خصوصی باید از این عملکرد درس بگیرد و متوجه باشد که هم اکنونی زمان حضور در صحنه اقتصادی است.

به گفته وی ، بر اساس پیام رییس جمهوری نقش بخش خصوصی در ترویج بهره وری و پایندی به آن بسیار پررنگ است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره ملی بهره وری در کشور گفت: بهره وری یک فرهنگ و مفهوم مهم در دانش مدیریت است. با برگزاری جشنواره، این فرهنگ ترویج می شود. هرچند روند این فرهنگ سازی با توقعات تناسب نداشته است.

سلطانی در ادامه پیشنهاد کرد که برای اعتماد بخشی به نفس و باور در بین شرکت های استانی، جشنواره بهره وری برگزار شود ، چرا که به این ترتییب روحیه رقابت نیز در بین بنگاه ها پرورش می یابد.

به گزارش اتاق ایران کمیته راهبری جشنواره ملی بهره وری ، موظف است به هم افزایی خرد فکری و عملی در جشنواره ملی بهره وری کمک کند و بتواند این نهال تازه متولد شده را به مرحله ثمردهی برساند.

تعیین سیاست ها و خط مشی های جشنواره از وظایف این کمیته به شمار می آید. هم چنین اساسنامه جشنواره متناسب با تجارب جدید در راستای بهبود برگزاری این جشنواره به طور دوره ای و مستمر از سوی کمیته ارزیابی و به روزرسانی می شود.

بر اساس اظهارات اعضای کمیته، رسیدن به الگوهای موفق بر اساس تجارب شرکت ها رسالت اصلی جشنواره شناخته می شود.

توسعه نظام جامع اندازه گیری بهره وری با تکیه بر بخش خصوصی، ایفای نقش پیش برنده در افزایش بهره وری، تشویق بنگاه ها برای ارتقای بهره وری، افزایش توان رقابت و ایجاد زیرساخت های اطلاعاتی جامع شرکت ها از اهداف اصلی جشنواره ملی بهره وری محسوب می شود.

در این جلسه دستاوردهای چهار دوره گذشته جشنواره مورد توجه قرار گرفت؛ انتشار سالنامه آماری بهره وری کشور، انتشار کتاب مرجع رتبه بندی کسب وکار ایجاد سامانه ملی بهره وری و امکان استفاده قابلیت های مقایسه ای برای صاحبان بنگاه ها، محاسبه انبوه و ارزان شاخص های بهره وری بیش از 1000 سازمان، ایجاد فرصت بهینه کاوی در زمینه شاخص های ملی، اقتصادی و غیره، راه اندازی سامانه داوری آنلاین و برقراری ارتباط رسمی با شبکه بهینه کاوی جهانی از جمله دستاوردهای دوره های گذشته جشنواره ملی بهره وری است.

در ادامه دو پیشنهاد از سوی کمیته فنی جشنواره مبنی بر اتخاذ تدابیری برای رتبه بندی داوران و اصلاح شیوه جمع آوری اطلاعات در مرحله دوم جشنواره ارائه شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین