|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۱
»
کد خبر: ۱۲۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۳
وزارت خارجه اروگوئه با انتشار بیانیه از توافق هسته ای به دست آمده میان ایران و گروه 1+5 در ژنو ابراز خرسندی و رضایت کرد.
خبرگزاری افه گفت: وزارت خارجه اروگوئه اعلام کرد که دولت این کشور از توافق به دست آمده در ژنو بر سر برنامه هسته ای ایران ابراز رضایت می کند و از طرفین می خواهد که برای رسیدن به یک توافق نهایی در این مساله تلاش کنند.

وزارت خارجه این کشور شب گذشته با صدور بیانیه ای در این باره افزود: دولت جمهوری اروگوئه، رضایت خود به دلیل توافق به دست آمده در شهر ژنو از سوی نمایندگان ایران و کشورهایی که گروه موسوم به 1+5 را تشکیل می دهند، بر سر برنامه هسته ای را ابراز می کند.

بر اساس این بیانیه، ˈاتفاق نظرˈ برنامه ریزی شده برای یک دوره اولیه شش ماه که اجازه می دهد تا طرفین مذاکره به یک توافق الزام آور که همه جنبه های این موضوع را دربر گیرد برسند، بدون شک یک پیشرفت در راه صلح و راه حل مسالمت آمیز اختلافات بین ملت ها است.

بیانیه ادامه می دهد، اروگوئه، طرفین را تشویق می کند تا با چند برابر کردن کوشش ها به یک توافق نهایی و دائم که تضمین دهد که برنامه هسته ای ایران برای مصارف صلح آمیز و در چارچوب حقوقی بین المللی در نظر گرفته در پیمان منع گسترش هسته ای است، دست یابند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین