|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۴
»
کد خبر: ۱۲۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱
صبح امروز نبیه بری رئیس مجلس لبنان با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیرشورایعالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی "تدبیر و امید" صبح امروز نبیه بری رئیس مجلس لبنان با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیرشورایعالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.

علی شمخانی در این دیدار با اشاره به نقش بارز و مهم نبیه بری در انسجام و اتحاد داخلی لبنان تاکید کرد؛ حادثه تروريستي اخير در لبنان نشان داد همكاري و تعامل كشورها و دولت هاي منطقه براي مقابله با پديده تروريسم و افراط گرايي بيش از پيش ضرورت دارد.

وی افزود،کشورهای منطقه نخواهند گذاشت برخی کشورها با استفاده از ابزار تروریسم، امنیت منطقه را هدف قرار داده و با تحریک قومیت ها و مذاهب موجب ایجاد اختلافات مذهبی و قومی برای دیگران شوند.

دبیرشورایعالی امنیت ملی پیشرفت های هسته ای ایران و دستاوردهای مقاومت در لبنان را دو الگو در برابر جهانیان برای ایستادگی بر حقوق خود در برابر قدرت ها دانست و افزود؛ کشورهای آزاد و مستقل با همکاری و اتحاد می توانند نقش بسزایی در پیشرفت مشترک و اثرگذاری بر تحولات جهانی داشته باشند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی این موفقیت ها را مرهون تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری دانست و تاکید کرد، تحریم ها و تهدیدها هیچ یک در برابر اراده ملت ایران تاثیری نداشته و غرب چاره ای نداشت جز آن که مذاکره را برای برون رفت از مشکلاتی که خود بوجود آورنده آن بوده است برگزیند.

شمخانی عصبانیت رژیم صهیونیستی و گروه های تندرو داخلی آمریکا از نتایج توافق هسته ای اخیر کشورمان را نشانه صحیح بودن حرکت و مسیر اصولی جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد، سیاست ها و رویکردهای اصولی ایران در زمینه حمایت از مقاومت، استقرار صلح و آرامش در منطقه و گسترش روابط دوستانه با همسایگان ادامه خواهد داشت.

نبيه بري رئیس مجلس لبنان با تبریک موفقیت ایران در مذاکرات ژنو،  بر نقش بی بدیل رهبر معظم انقلاب در شکل گیری موفقیت های مستمر داخلی و خارجی جمهوری اسلامی تاکید کرد و گفت: این توافق به نفع صلح و امنیت منطقه و جهان و موجب تقویت جهان اسلام است.

وی با يادآوري حساسيت تحولات در منطقه و تلاش هاي دشمنان براي كشاندن تبعات بحران سوريه به لبنان، از حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران از جبهه مقاومت و دولت و مردم لبنان قدردانی نمود و خواستار تداوم نقش فعال و موثر ايران در كمك به حل مسايل و مشكلات در منطقه شد.  
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین