|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد
کد خبر: ۱۲۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۴
معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به منظور کمک به تولیدکنندگان و صنعتگران 6500 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی پیش بینی شده که تاکنون 2420 میلیارد تومان آن تخصیص داده شده و توسط بانکها اجرایی شده است
محسن صالحی نیا در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین که ظهر امروز دوشنبه در سالن اجتماعات سازمان صنعت قزوین برگزار شد٬ اظهار کرد: خوشبختانه با اتفاقاتی که در کشور رخ داده شرایط بین المللی بهتری برای ما فراهم شده که می توان ظرفیت های بیشتری را مورد استفاده قرار داد.

وی افزود: برای توسعه بخش صنعت نیازمند اصلاح ساختارها هستیم تا از منابع به صورت بهینه استفاده شود که در این راستا کارگروه هایی تشکیل شده که با بهره گیری از تجربه مرحله اول هدفمندی یارانه ها و شناخت دقیق تر از وضع موجود ضمن تعامل منطقی با تشکل های بخش خصوصی کشور امیدواریم بتوان تصمیمات منطقی تری گرفت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: باید در کوتاه مدت بتوانیم موضوع سرمایه در گردش و منابع تسهیلات را در بخش تولید مدیریت کنیم که با مصوبات مجلس اگر 10 درصد از مانده منابع مصوبه در صندوق توسعه به منابع ریالی تبدیل شود و به صورت تسهیلات در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد کار مهمی است.

صالحی نیا با بیان اینکه سهم استان قزوین از این اعتبارات 140 میلیارد تومان است که دو درصد بیشتر از سهم پیش بینی شده بود٬ افزود: میزان معرفی صنایع برای استفاده از این تسهیلات 370 میلیارد تومان و حدود 40 درصد است که جای نگرانی دارد و باید کار بیشتری انجام شود تا بتوان میزان جذب را افزایش داد.

وی مبالغ جذب نشده در استان را طی سالهای 1391 و 1392 حدود یک هزار میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: 3000 میلیارد تومان از منابع مالی سال 1392 امکان جذب دارد که با استفاده از بخش ارزی بانکهای صنعت و معدن و سایر بانکها امیدواریم جنبه اجرایی قراردادها محقق شود.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز کرد: جذب این منابع نیازمند پیگیری و تلاش واحدهای تولیدی است و در این راستا صاحبان صنعت هم برای استفاده از این تسهیلات باید اقدام جدی داشته باشند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین