|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۹
»
کد خبر: ۱۲۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۱
سفیر ژاپن در ایران گفت: موفقیت مسئولان ایران در مذاکرات هسته‌ای کلید توسعه مناسبات ایران با کشورهای مختلف کلید زد.
کوجی هانه‌دا امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر، با بیان اینکه رابط دوجانبه ایران و ژاپن دارای پیشینه تاریخی است اظهار کرد: بیش از یک‌هزار سال است ایران با ژاپن روابط و مناسبات دو جانبه دارند و 132سال پیش ورود نخستین هیئت ژاپنی به ایران از طریق بوشهر بود به همین خاطر بوشهر برای ژاپنی‌ها سمبل و نماد خوبی است.

وی با بیان اینکه روابط ایران و ژاپن در بخش‌های مختلف توسعه و گسترش می‌یابد تصریح کرد: تاکنون برای شرکت های ژاپنی سخت بود که در ایران فعالیت داشته باشند ولی با توافقی که روزگذشته در موضوع انرژی هسته‌ای برای ایران رقم خورد گام جدیدی در توسعه روابط با ایران برداشته می شود.

سفیر ژاپن در ایران با اشاره به اینکه برای ایران آینده‌ای درخشان برای توسعه  مناسبات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی با کشورهای مختلف پیش بینی می‌شود افزود: نخستین قدم برای برداشتن تحریم ها علیه ایران روز گذشته برداشته شد، امیدوارم این حرکت تداوم داشته باشد و منجر به توسعه روابط دو جانبه با تمامی کشورها به ویژه ژاپن شود.

هانه‌دا، به بازدید خود از پارس جنوبی در عسلویه و بندر بوشهر اشاره و خاطرنشان کرد: در سفر دو روزه به استان بوشهر در بازدیدهایی که از پارس جنوبی و اسکله بندر بوشهر داشتم متوجه شدیم که در این استان امکانات زیاد اقتصادی و تجاری وجود دارد که زمینه توسعه همکاری با ژاپن فراهم می‌سازد.



منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین