|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱
»
کد خبر: ۱۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۶
رئیس‌دفتر هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه توافقنامه ایران و 1+5 پیروزی بزرگی برای کشور ما به شمار می‌رود، گفت: تیم مذاکره کننده ایرانی، با آگاهی و اشراف به مسائل بین‌المللی توانست روند مثیتی را ایجاد کند.
محمد هاشمی رئیس‌ دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به توافق اخیر جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 اشاره کرد و اظهار داشت: طرف مقابل ایران، شش کشور قدر دنیا بودند که در کنار آنها کشوری مانند عربستان یا رژیم اسراییل نیز قرار داشت.

رئیس دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه نکته قابل توجه، لابی صهیونیست‌ها در آمریکاست که رئیس‌جمهور این کشور را تعیین می‌کند، تصریح کرد: روسای جمهور آمریکا عمدتاً با حمایت و لابی صهیونیستی انتخاب می‌شوند که در این مذاکرات در مقابل مذاکره‌کننده ایرانی بودند.

وی در ادامه یادآور شد: رفتار برخی مسئولان طی 8 سال گذشته موجب شد تا چندین قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران صادر شود.

هاشمی با تأکید بر اینکه شرایطی که وجود داشت، شرایط متعادل دو جانبه نبود و بخش عمده‌ای در یک طرف قضیه قرار داشتند، گفت: تیم مذاکره کننده ایرانی به سرپرستی آقای ظریف با آگاهی و اشرافی که به مسائل بین‌المللی داشت و روش و منش بسیار مدبرانه و نیز داشتن هنر مذاکره و تسلط کامل به زبان انگلیسی و قوانین بین‌المللی توانست گذشته 8 ساله و روند منفی که در بین کشورها علیه ایران وجود داشت را اصلاح کند و در واقع تغییر جهت دهد و به یک حرکت مثبت تبدیل کند.

رئیس‌دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اضافه کرد:‌ در این چارچوب و قدم اول، توافقنامه‌ای را امضاء کردند که بسیار توافقنامه‌ خوبی بود و پیروزی بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران بشمار می‌رود.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
اصلاح طلب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
0
0
چشمم آب نمي خوره!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین