|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۱۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
وزیر امور اقتصادی و دارایی و فرستاده ویژه رییس جمهور در حاشیه برگزاری سومین اجلاس سران عربی – آفریقایی با مکی سال رییس جمهور سنگال ملاقات کرد.
در این دیدارعلی طیب نیا ضمن ابراز خشنودی از ملاقات با رییس جمهور سنگال و هیات همراه، آمادگی کشورمان برای توسعه همکاری های اقتصادی و اجرایی کردن توافقات قبل اعلام کرد.

فرستاده ویژه رییس جمهور با اشاره به تصمیم دو کشور برای بازگشایی سفارتخانه ها بر توسعه روابط خوب و عالی دو کشور در حوزه های سیاسی خواستار توسعه و تعمیق همکاری های اقتصادی شد.

مکی سال رییس جمهور سنگال ضمن ابراز خرسندی متقابل از دیدار با فرستاده ویژه کشورمان ابراز امیدواری نسبت به ارتقای روابط دو کشور به سطح عالی، تاکید کرد: بازگشایی مجدد نمایندگی ها و برقراری رابطه سیاسی با ایران در دستور کار دولت قرار گرفت.

فرستاده ویژه رییس جمهور کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سایت های هسته ای کشورمان بر روی کارشناسان آژانس بین المللی انرژی هسته ای باز است،اعلام کرد : با این اقدامات ما قصد داریم به جهان نشان دهیم که فعالیت های ایران صلح آمیز است.

رییس جمهور سنگال نیز در این رابطه تصریح کرد : استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای حق همه کشوها است و ایران نیز حق دارد با اهداف صلح آمیز از انرژی هسته ای استفاده کند.


منبع: ایسنا
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین