|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۹۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
بر پایه مرکز آمار ایران، طی نیمه نخست امسال بیش از یک میلیون نفر به تعداد شاغلان کشور افزوده شده است.
جدیدترین آمار مرکز آمار ایران نشان می دهد تعداد شاغلان کشور از 21 میلیون و 200 هزار نفر در پایان سال گذشته به 22 میلیون و 200 هزار نفر افزایش یافته است.

این افزایش تعداد شاغلان در حالی است که نرخ رشد اقتصاد ایران همچنان منفی است و رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده که نرخ رشد اقتصادی سال گذشته منفی 5.6 درصد بوده و پیش بینی می شود امسال این نرخ به منفی0.6 درصد برسد.

از سوی دیگر علی طیب نیا، وزیر اقتصاد نیز مدتی پیش هنگامی که رئیس مرکز آمار ایران از رسیدن نرخ بیکاری به مرز بحران زایی سخن گفته بود از کاهش 200 هزار نفری شاغلان کشور خبر داده بود.

با وجود این، آخرین آمار مرکز آمار ایران نشان می دهد که نرخ بیکاری تابستان امسال با دو درصد کاهش نسبت به تابستان سال 91 به 10.4 درصد رسیده است.

جزئیات این بررسی نشان می دهد که طی تابستان سال 91 تا تابستان امسال بیش از 900 هزار نفر به تعداد شاغلان اضافه شده است.

این 900 هزار اضافه شده به تعداد شاغلان به نظر می رسد که حاصل کاهش 500 هزار نفری بیکاران و اضافه شدن 400 هزار نفری به جمعیت فعال کشور است که برای مجموع آنها شغل ایجاد شده است.

مقایسه وضعیت بیکاری تابستان امسال با وضعیت بیکاری در پایان سال گذشته نیز نشان می دهد که طی این شش ماه بیش از یک میلیون نفر به تعداد شاغلان کشور اضافه شده اند. این یک میلیون نفر شاغل شده نیز حاصل کاهش 400 هزار نفری بیکاران و اضافه شدن 600 هزار نفر به جمعیت فعال کشور است.

چه مشاغلی ایجاد شدند؟

جزییات بررسی مرکز آمار ایران نشان می دهد که 900 هزار شغلی که از تابستان سال گذشته تا تابستان امسال ایجاد شده، بیشتر در بخش صنعت بوده است. بر این اساس طی این مدت تعداد شاغلان بخش صنعت بیش از نیم میلیون نفر اضافه شده است. در این بخش تعداد شاغلان از شش میلیون و 992 هزار نفر به هفت میلیون و 513 نفر رسیده است.

همچنین حدود 300 هزار نفر نیز به تعداد شاغلان بخش خدمات کشور افزوده شده است. در این بخش تعداد شاغلان از 10 میلیون و 25 هزار نفر به 10 میلیون و 316 هزار نفر رسیده است. تعداد شاغلان بخش کشاورزی نیز به چهار میلیون و 327 هزار نفر رسیده است. 

 

زمان

جمعیت فعال(میلیون نفر)

جمعیت شاغل(میلیون نفر)

جمعیت بیکار(میلیون نفر)

نرخ بیکاری ـ درصد

تابستان سال 91

24.3

21.3

3

12.4

تابستان سال 92

24.7

22.2

2.5

10.4

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
0
1
من که با پرداخت نشدن 6 ماه حقوقم از کار بی کار شدم! کارشناس ارشد رشته ی فنی هستم! خدا به داد ما جوونا برسه!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین