|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۶
»
کد خبر: ۱۱۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴
به دنبال انفجارهای خونین روز گذشته در مقابل سفارت ایران در بیروت که موجب کشته شدن 23 تن و زخمی شدن نزدیک به 150 تن از شهروندان ایرانی و لبنانی شد، مقامات کشورهای مختلف جهان آن را محکوم کردند.
گیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان نیز با صدور بیانیه‌ای با محکوم کردن این حادثه تاکید کرد که کشتار افراد بیگناه و حمله به هیات‌های دیپلماتیک کشورها مطلقا قابل قبول نیست.

بر اساس این بیانیه وستروله با خانواده‌های قربانیان این حادثه اعلام همدردی کرد و از همه گروه‌های سیاسی لبنان خواست تا برای تقویت ثبات سیاسی در این کشور و جلوگیری از کشیده شدن جنگ داخلی در سوریه به لبنان، گفت‌وگو کرده و با یکدیگر به توافق برسند.

پانزده عضو شورای امنیت سازمان ملل نیز با صدور بیانیه‌ای مشترک این انفجار را به شدت محکوم کرده و لبنانی‌ها را به دخالت نکردن در امور داخلی لبنان دعوت کردند.

آن‌ها هم‌چنین حفظ وحدت ملی لبنانی‌ها را در رویارویی با بی‌ثباتی‌ها در این کشور خواستار شدند.

بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل نیز با محکوم کردن این حادثه لبنانی‌ها را به خویشتن‌داری و حمایت از نهادهای دولتی به ویژه نیروهای امنیتی دعوت کرد.

کاترین اشتون، رییس سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این عملیات تروریستی تاکید کرد که استفاده از خشونت در حق شهروندان امری مردود است.

وی در ادامه همه طرف‌ها را به تسهیل در انجام تحقیقات در این خصوص و همکاری با نهادهای لبنانی دعوت کرد.

وزارت امور خارجه روسیه نیز طی بیانیه‌ای این حادثه را محکوم کرد و آن را اقدامی تروریستی خواند.

روزنامه‌ القبس نیز گزارش داد: یکی از مسوولان وزارت امور خارجه قطر گفت که این کشور به شدت این اقدام جنایتکارانه را که با ارزش‌های اخلاقی و انسانی تناقض دارد، محکوم می‌کند.

وی گفت که مواضع کشورش در قبال از بین بردن خشونت ثابت است.

هم‌چنین خالد الجارالله، معاون وزیر امور خارجه کویت تاکید کرد که باید تلاش‌های مضاعفی برای ریشه‌کن کردن تروریسم و منابع حامی آن صورت گیرد.

این در حالی است که روز گذشته فرانسه، انگلیس، آمریکا، سوریه، اتحادیه عرب،‌ حماس، حزب‌الله، و بسیاری از شخصیت‌های لبنانی نیز این حادثه را محکوم کرده بودند.

منبع: ایسنا
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین