»
کد خبر: ۱۱۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱
رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت حادثه تروریستی روز گذشته بیروت گفت: ایران نمی‌گذارد آتش جهنم سارقان شریعت سیمای نورانی آئین محمدی را بسوزاند.
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز چهارشنبه (29 آبان) در پی حادثه تروریستی روز گذشته در بیروت گفت: روز گذشته مطلع شدیم گروه‌های افراطی در بیروت با دو عملیات تروریستی در نزدیکی سفارت جمهوری اسلامی ایران باعث شهادت رایزن فرهنگی سفارت؛ حجت‌السلام انصاری و تعدادی از مردم لبنان شدند و تعداد دیگری از آنان مجروح شدند.
 
وی افزود: بعد از آن نیز جریانی از تکفیری‌های تروریستی اطلاعیه صادر کرده و این جنایت را برعهده گرفت و ضمن محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه برای شهدا علو درجات آرزو داریم و چند نکته را باید عرض کنم.
 
رئیس مجلس تاکید کرد: نخست اینکه تردیدی نیست از این صنف عملیات، که بیشترین عملیات را آمریکا و رژیم صهیونیستی دارند که سال‌ها در آرزوی بهم ریختگی لبنان و آشفتگی و تفرقه بین مسلمانان بود و به همین جهت است که چندین سال در سوریه معرکه گرفته‌اند. هم در محور مقاومت تفرقه ایجاد کنند و هم زمینه درگیری بین مسلمانان را فراهم کنند.

وی افزود: دوم آنکه برخی کشورهای منطقه که در ساماندهی اینگونه عملیات در سال‌های گذشته سابقه‌ای بس سوء داشتند، نیز باید توجه داشت که ما آنها را از سال‌های پیش می‌شناسیم و حتی گفته بودند که در تشیکل این گروه‌های ماجراجو نقش داشتند.
 
این کشورها از این گروه‌ها به صورت ابزرا استفاده می‌کنند و با پشتوانه مالی از آنان بهره گیری می‌کنند.
 
لاریجانی تاکید کرد: از طرفی دیگر گروه‌های منحرف هم نگاه ابزاری به این کشورهای منطقه دارند تا پس از بهره جستن از منابع آنان بعدا هم به سراغ آنان هم بروند، کشورهای تدارک چی افراطیون با این منطق به سراغ آنها می‌روند که در این کشمکش خونبار از آشفته‌سازی منطقه در نهایت این گروه‌ها نیز از بین خواهند رفت.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان تصریح کرد: چندی پیش یکی از مسئولین امنیتی در منطقه این مطلب را در دیداری مطرح کردند که این بدمستی در تحلیل نیز برای سیاستمداران خمار شاید برای کوتاه مدت مفید باشد اما بی‌تردید این جریان‌های تکفیری تندرو به زودی گریبان کشورهایی که بر سر آنان معامله می‌کنند، دامن آنها را می‌گیرد.
 
لاریجانی با اشاره به نکته سوم اظهار داشت: همه قرائن و شواهد و نحوه اقدام نشان می‌دهد که عاملان اصلی همین جریان‌های تکفیری و افراطی هستند که با واسطه یا بی واسطه با اشارات و حمایت کشورها اقدام کرده باشند که این کشورهایی همان‌هایی هستند که ذکر آنها به عمل آمد.
 
وی تاکید کرد: گرچه فایده اقدام آنها به نفع آمریکا و اسرائیل است، این افراطیون تروریست سالهاست که بلای جان مسلمانان شده‌اند ما نشنیده‌ایم که این افراطیون تا امروز علیه اسرائیل و رژیم صهیونیستی اقدامی کرده باشند اما هر روز در افغانستان یا عراق و پاکستان یا سوریه به سربریدن مسلمانان و تکه تکه کردن آنها مشغول هستند و علاوه بر این چهره مسلمانان را مشوه کردند.
 
رئیس قوه مقننه افزود: بلای اصلی برای منطقه و مسلمانان همین جریان تکفیری وهابی است که در تحجر و سطحی‌نگری بسیار شباهت به خوارج دارد، این جریان می‌داند که با جمهوری اسلامی نمی‌تواند شوخی کند چرا که یکبار تجربه چنین بازیگری را در کشتن پرسنل کنسولگری ایران در افغانستان داشته و آثار و نتایج آن را به خوبی مشاهده کرده است.

رئیس مجلس تاکید کرد: البته جمهوری اسلامی ایران به دلیل داشتن استراتژی وحدت مسلمانان با حوصله این مسائل را مورد تحلیل قرار می‌دهد و اما نمی‌گذارد آتش جهنم سارقان شریعت سیمای نورانی آئین محمدی را بسوزاند و شعله حماقت افراطیون تکفیری خرمن دستاوردهای فداکاری مسلمانان را نابود کند.
 
وی افزود: برخی کشورهای منطقه هم بدانند این گونه اقدامات از نظر عملیاتی کار مشکلی نیست و ضمنا عجز و حقارت آنان را نشان می‌دهد که سرانجام خوشی برای آنان ندارد.
 
لاریجانی با اشاره به نکته چهارم خاطرنشان کرد: درباره مسئله هسته‌ای و حواث پیرامون آن در صحنه بین‌الملل و منطقه باید بگویم چند روز گذشته وقایعی رخ داد که در نوع خود در تاریخ سیاست بی‌سابقه است که درباره مذاکرات هسته‌ای یک کشور رخ داده است.
 
وی افزود: دنیا با چنین صحنه‌هایی مواجه شده، گریبان چاک چاک رژیم صهیونیستی که به هیچ وجه نمی‌تواند اضطراب خود را مخفی کند.
 
هم‌آغوشی نمایشی و مضحک مسئولین این رژیم و فرانسه که به خاطر یک موضع غیر منطقی در مذاکرات چه سور و ساتی به راه انداخته‌اند و تناقض‌گویی‌های مکرر مسئولین آمریکا که واقعا فضاحت‌آور است.
 
رئیس مجلس تاکید کرد: شما که ادعای مدیریت جهانی دارید اگر آنقدر عرضه ندارید حرفی را که زده‌اید یک شب نگهدارید چرا توقع دارید دیگران شما را به حساب آورند؟ (شعار مرگ بر آمریکا از سوی نمایندگان)
 
دبیر اسبق شورای امنیت ملی کشورمان ادامه داد: رفتار و گفتار مسئولین آمریکا یا بی‌کفایتی آنان را علنی‌تر کرده و یا تصور می کنند خیلی رندی کرده و مثلا از شرایط پیش آمده توانسته اند با سوء استفاده گامی به جلو بردارند و یا از ابتدا دنبال فریبکاری بوده‌اند.
 
وی افزود: در هر سه حالت در این ماجرا بازنده اصلی آنها هستند، یعنی یا بی‌عرضگی آنها در حل و فصل مسائل بین المللی آشکار شد یا فرصت طلبی آنان پدیدار گردید که حتی نتوانستند از یک حادثه کوچک در مذاکرات صرف‌نظر کنند در غیر این صورت باید قبول کنند از ابتدا دنبال فریبکاری بوده‌اند.
 
لاریجانی تاکید کرد: الا ایها این ماجرا گذشت اما برای همه درس بود و فضای مذاکرات روشن تر شد و تصور می‌شود اگر اینبار آمریکایی‌ها در مذاکرات دچا ضعف یا بی‌کفایتی شوند، صحنه را به کلی به دیگر رقبا واگذر کرده اند اما صحنه مذاکرات از ظن منطق ایرانیان کاملا روشن است.
 
وی افزود: ایران همه حقوق هسته‌ای صلح آمیز را بدون هیچ کم و کاستی پیگیر است و از طرف دیگر نیز تضمین روشن می‌دهد به سوی سلاح هسته‌ای نمی‌رود این معادله هم قابل حل است و هم منافع برای هم دارد اما اگر قدر کشورها مذاکرات هسته‌ای را مجالی برای خوش رقصی جهت حفظ روحیه بی‌آبروی صهیونیستی قرار داده‌اند چینن دمی برای آنان فراهم نمی‌گردد.
 
رئیس مجلس تاکید کرد: قطعا مذاکره کنندگان ما با هوشیاری 4 سو و منطق نظام جمهوری اسامی ایران را رعایت کرده و مجلس شورای اسلامی نیز به دقت این فرآیند را زیر نظر دارد.
 
لاریجانی در پایان گفت: ما امیدواریم مذاکرات ژنو برا رفتار عقلایی و منطقی مواجه گردد، مذاکره کنندگان از وضعیت حل و فصل موضوع برخوردارند، اما اگر احساس کردند برخی سیاست نااهلانه پش می‌گیرند انتظار ما از دوستان مذاکره کننده این است که با پاسخ محکم و روشن و تاریخی توقع ملت را برآورده کنند.
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین