|
|
امروز: شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۶
کد خبر: ۱۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۷
ضرورت مصرف کالاهاي ايراني که موجب رونق توليد و اشتغال مي‌شود سالهاست که در کشور مطرح شده است ولي همچنان عرضه محصولات لوکس خارجي در فروشگاهها بسيار چشمگيرتر از انواع داخلي است.
کالاهاي لوکس خارجي در سطح گسترده‌اي در فروشگاههاي مختلف به فروش مي‌رسند اين در حالي است که کالاهاي توليد داخل بخصوص در حوزه لوازم خانگي در فروشگاههاي محدود و کمي عرضه مي‌شوند که در ديد مصرف کنندگان نيست و اگر مشتري خود به دنبال خريد کالاهاي ايراني باشد بايد براي پيدا کردن آن وقت زيادي صرف کند.
 
 گروهي از فروشندگان علت اين امر را پايين بودن کيفيت محصولات توليد داخل و عدم رغبت مشتريان در خريد مي‌دانند در صورتيکه عده زيادي از مصرف کنندگان از کيفيت کالاهاي ايراني راضي هستند و از کمبود اين کالاها در بازار شکايت دارند.
 
سيد محمد حسين مير محمدي عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار ما بر همگرايي توليدکنندگان داخل جهت بدست گرفتن بازار بر تقويت اتحاديه‌ها و صنوف جهت برنامه‌ريزي و بازاريابي مناسب کالاهاي ايراني تاکيد کرد.
 
وي در ادامه از وجود حمايت دولت از کالاهاي ايراني خبر داد و گفت: ايجاد يک عزم و اراده ملي همه جانبه را در تغيير فرهنگ عرضه و مصرف اين کالاها لازم است که اين عزم ملي شامل مجموعه‌اي از مولفه‌ها شامل کار فرهنگي و تبليغاتي رسانه‌ها، ‌آموزش در دانشگاهها و مدارس، ارشادات روحانيت و ... است.
 
عضو کميسيون اقتصادي مجلس گفت: حرکتهائي در اين زمينه آغاز شده ولي کافي نيست و براي رسيدن به نتيجه مطلوب همت و تلاش مضاعفي از سوي همه دستگاههاي اجرايي و فرهنگي مورد نياز است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین